این دفتر سیاستگذار و برنامه ریز برای سازماندهی و ساماندهی شبکه جامع مدیریت دانش و نظام اطلاع رسانی بخش کشاورزی است. طراحی و به روز رسانی شبکه ای منعطف، کارآمد و برخوردار از توسعه کیفی در همه ابعاد و عناصر مدیریت دانش بهویژه رسانههای کشاورزی و فنآوریهای نو برای تسهیم دانش به صورت خودکار و نیمه خودکار از طریق کاربرد هوش مصنوعی، در دستور کار دفتر قرار دارد.
هدف از این فعالیت پوشش مناسب، وسیع و به روز نیازهای آموزشی ترویجی تمامی مخاطبان بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی است.
ظرفیت های دفتر
برنامه های رادیویی و تلویزیونی ملی و محلی
نرم افزارهای همراه(اپلیکیشن های کشاورزی)
سامانه های دانشی
سامانه های پیام رسان
سامانه کال سنتر
رسانه های نوشتاری(بروشور، هندبوک، نشریه و....)
رسانه های دیداری و شنیداری(فیلم مستند آموزشی ترویجی، اسلایدویژن و ...)
جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی
این دفتر دارای چهار گروه تخصصی و پنج بخش مستقل است:
1- گروه رادیویی و تلویزیونی جهاد
2- گروه رسانه های آموزشی ترویجی
3- گروه شبکه مدیریت دانش
4- گروه ممیزی و پایش محتوا و نواوری
و بخش های مستقل
1- دبیرخانه شورای رسانه های آموزشی ترویجی
2- دبیرخانه جشنواره رسانه های کشاورزی(یادواره شهید آوینی)
3- دبیرخانه انتشارات نشر آموزش کشاورزی
4- طرح و برنامه
5- روابط عمومی و نمایشگاه ها
برای کسب اطلاعات این دفتر به پورتال دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی مراجعه نمایید.