شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ 
  • کد خبر : ۲۱۷۹۳
selectedimage
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان گزارش داد:
پایش مزارع گندم و جو به‌منظور بررسی وضعیت بیماری‌های مهم برگی در استان لرستان

پایش مزارع گندم و جو به‌منظور بررسی وضعیت بیماری‌های مهم برگی در استان لرستان

در ادامه روندپایش مزارع گندم و جو به‌منظور بررسی وضعیت بیماری‌های مهم برگی توسط محققان بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، روز سه شنبه 12 فروردین ماه سال جاری، توسط دکتر نصرالهی محقق ارشد این بخش از مزارع شهرستان‌های خرم‌آباد، معمولان، پلدختر، رومشکان، کوهدشت و سراب دوره  استان لرستان بازدید شد.

دکتر نصرالهی در این باره گفت: طی بازدید از مزارع گندم و جو کشت شده در شهرستان معمولان، رومشکان و روستاهای مورانی و جایدر علائم زنگ زرد و سپتوریوز مشاهده شد که در این مناطق با توجه به وجود شرایط محیطی مساعد و مرحله رشدی گندم، کنترل شیمیایی زنگ با استفاده از سموم موثر می‌باشد.

وی افزود: در این پایش از مزارع شهرستان‌های کوهدشت، دوره چگنی و خرم آباد نیز بازدید شد که خوشبختانه هیچ گونه علائمی مشاهده نشد.

نصرالهی در پایان اظهار کرد: با توجه به وقوع بارش‌های شدید و در پی آن جریان آب در اراضی شیبدار و یا با شیب ملایم، ونیز در قسمت‌های پست مزرعه با توجه به آب‌گرفتگی و ماند آبی، شستشوی عناصر صورت گرفته و علائم کمبود این عناصر، به‌ویژه ازت ، مشاهده می‌شود که در این خصوص نیز می‌بایست با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مراکز جهاد کشاورزی در جهت جبران عناصر اقدام شود.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0