شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۴:۲۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 245
  • کد خبر : ۳۱۲۲۷
با حضور مقصودبیگی مشاور عالی موسسه :
برگزاری نشست تخصصی تكمیل زنجیره ارزش كسب و كار زنان روستایی و عشایری
جلسه تخصصی تکمیل زنجیره ارزش کسب و کار زنان روستایی و عشایری با حضور مقصودبیگی مشاور عالی رئیس موسسه ودفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی وعشایری به صورت حضوری ومجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش وترویج کشاورزی؛ مرضیه فتحی مدیرستادی پروژه؛درابتدای جلسه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته دررابطه با اجرای طرح زنان سرآمد ـ روستای کارآمد را  ارائه کرد و اقدامات انجام گرفته در سال جدید را برشمرد.

وی گفت: بازدید میدانی مدیران ملی پروژه‌‌ها از پایلوت‌ها معرفی شده و بررسی ظرفیت‌ها و پتانسل‌های موجود در 18 استان از جمله این اقدامات می باشد؛ همچنین تشکیل جلسات مدوام توسط شورای دفتر با حضور همه همکاران به منظور بررسی و ارزیابی پروژه‌های بازدید شده، ارائه پیشنهادات جهت رفع موانع اعلام شده، مذاکره با شرکا و فعالین بالقوه در جهت تسهیل امور، تکمیل گزارش ماموریت‌های استانی توسط مدیران پروژه ، تهیه و تکمیل فرم ثبت اقدامات انجام گرفته در رابطه با هر یک از پروژه‌ها، همچنین فهرستی از مسائل و مشکلاتی که توسط همکاران دفتر در حین و پس از بازدید‌های میدانی احصا شده بود، بیان شد.

در ادامه نشست، فرزانه کاظمیان به ارائه گزارش بازدید خود از پروژه تکمیل زنجیره ارزش محصولات لبنی (پنیر) در استان آذربایجان غربی پرداخت ، همچنین ضمن ارائه مطالبی در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این طرح پرداخت.

وی از جمله مشکلات عنوان شده به مواردی نظیر؛ کمبود اعتبارات و عدم امکان پرداخت تسهیلات به مخاطبین این طرح و نامشخص بودن مالکیت مکان پروژه معرفی شده اشاره نمود.

حسین مقصودبیگی مشاور طرح، با استفاده از روش پرسش و پاسخ به بررسی جوانب مختلف پروژه مد نظر و به ارائه نکات و موارد کلیدی در خصوص چگونگی بهبود روند اجرا و نظارت بر انجام پروژه پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت مستندسازی و ثبت اقدامات وگزارشات، افزود؛بهتر است برای معرفی ویا ارائه گزارش بازدید‌های میدانی، یک فایل براساس دستورالعمل ودر قالب منشور پروژه به همراه مستندات تصویری آماده شود که این کار باعث می‌شود بررسی هر پروژه بهترو ساختارمندتر انجام شود و البته به کارشناسان کمک خواهد کرد بر همه جنبه‌های پروژه تسلط اطلاعاتی و شناختی داشته باشند.

در ادامه جلسه  از موارد مورد تایید مقصود بیگی موضوع جلب مشارکت و به حداکثر رساندن تعاملات بین مخاطبان یا زنان روستایی مرتبط با پروژه‌ها بود.

مشاور عالی موسسه با اشاره به پیشنهاد تمرکز بیشتر برروی مرحله تسهیگری وجلب مشارکت اعضا گفت: در صورت نیاز کارشناس مرتبط با پروژه بهتر است چند روز با استقرار در روستا و برگزاری جلسات متوالی، بر روی موضوع مشارکت مخاطبان و همکاری بین اعضا متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه مدیران پروژه باید نگاه کلان و مدیریتی داشته باشند، افزود؛ نگاه کلان و مدیریتی از بالا به پایین است ولی در عرصه اجرا رویکرد درست و نگاه از پایین به بالا است و لازم است کارشناسان در سطوح مختلف ستادی، استانی و شهرستانی دیدگاه و رویکرد زنجیره محور را درک ومد نظر قرار دهند. همچنین از منظر متدولوژی و روش کار، تمام پروژه‌ها یکسان هستند و آن چیزی که متفات است موضوع پروژه‌هاست. پس باید با یک روش یکسان برنامه‌ریزی کلان انجام شود اما زمانبندی و نحوه اجرا بر اساس موضوع پروژه متفاوت خواهد بود. 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0