جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 230
  • کد خبر : ۲۲۷۹۶
در بازدید دكتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی و دكتر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان از مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی سیستان؛ تفاهم نامه ای در زمینه ارتقای عملكرد محصول گندم با محوریت كشاورزان پیشرو، تعاونی روستایی و شركت های دانش بنیان منطقه به امضا رسید

در بازدید دكتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان؛

تفاهم نامه ای در زمینه ارتقای عملکرد محصول گندم با محوریت کشاورزان پیشرو، تعاونی روستایی و شرکت های دانش بنیان منطقه به امضا رسید

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان، دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان و دکتر آزادی معاون دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی و مسئول هماهنگی امور استان های سازمان روز پنجشنبه ۲۹ آبان سال جاری به سیستان سفر کردند.

طی این سفر به منظور توسعه ی کشاورزی مشارکتی و در راستای تولید پایدار و اقتصادی گندم ، تفاهم نامه ای میان تعاونی روستایی دشت سیستان ، کشاورزان پیشرو  و شرکت های دانش بنیان منطقه به امضا رسید.

دکتر بازرگان معاون وزیر  و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جمع دست اندرکاران بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که صبح امروز در مرکز تحقیقات سیستان به امضا رسید مدل جدیدی از تعامل کشاورز، تعاون روستایی و شرکت دانش بنیان شکل گرفته که در این مدل تعاون روستایی بعنوان تامین کننده مالی نهاده های تولید  و شرکت دانش بنیان  به عنوان ناظر فنی و علمی در این طرح کشاورز را پشتیبانی و همراهی خواهند کرد و پس از برداشت هزینه های انجام شده در صورت ارتقا عملکرد  کسر خواهد شد.

دکتر بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: با اجرای این مدل می توان تضمین کرد که در اراضی زیر کشت گندم، عملکرد حال حاضر تا ۲ تن ارتقا یابد.

وی افزود :تلاش برای ارتقای تولید و تعیین مدل موفق درتولید، نیازمند ارتباط مستمر و مداوم چرخ دنده های تولید یعنی تحقیقات، آموزش، ترویج و بخش اجرا می باشد.

دکتر بازرگان تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف مهم هیچگاه کار این چهار عامل اصلی تولید پایانی ندارد و می بایست به طور مستمر مسیر تولید را تا دستیابی به مقصود اصلی دنبال کنند.

وی داشتن الگوی کشت مناسب و اقتصادی برای بهره‌گیری هوشمندانه از آب را از ضروریات اجرای طرح بزرگ آبرسانی دشت سیستان برشمرد.

رئیس سازمان تحقیقات و هیات همراه پس از انعقاد تفاهم نامه ، ضمن بازدید از کلاس آموزشی بهره برداران و مرکز خدمات کشاورزی بنجار، وضعیت تجهیزات از جمله ماشین آلات کشاورزی ، ایستگاه پمپاژ انتقال آب ، وضعیت اجرای طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی سیستان را بررسی کردند.

دکتر بازرگان از نزدیک با کشاورزان و مدرسان کارگاه‌‌های آموزشی ترویجی سایت‌های الگویی دشت سیستان در سه شهرستان زهک، هامون و نیمروز که به مدت سه روز توسط مروجان ارشد در حال برگزاری بود،  دیدار کردند.

در حاشیه این بازدید مسائل و مشکلات مربوط به ادوات کشاورزی و کود های شیمیایی و توزیع آن توسط شرکت های خدماتی مطرح شد.

همچنین دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به همراه مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی سیستان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی زهک و ایستگاه های آن بازدید میدانی به عمل آوردند و وضعیت تجهیزات و منابع ایستگاه ها، از جمله سطح زیرکشت ایستگاه، مرغداری، استخر پرورش ماهی، مزارع غلات و باغات را بررسی کردند.

بازدید از طرح آبیاری آب با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان بخش دیگری از برنامه سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به سیستان بود.

بازدید از اراضی در حال آبیاری و توزیع آب به حوضچه ها و ایستگاه پمپاژ آب قسمت پایانی  سفر دکتر بازرگان و همراهان ایشان بود و پس از آن راهی زاهدان شدند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0