جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 337
  • کد خبر : ۲۱۶۶۹
دكتر مویدی در جلسه مشترك با ستاد كل نیروهای مسلح؛ اهمیت هیچ مسأله‌ای در كشور از ایجاد اشتغال برای جوانان بالاتر نیست

دکتر مویدی در جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح؛

اهمیت هیچ مسأله‌ای در کشور از ایجاد اشتغال برای جوانان بالاتر نیست


جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون هماهنگ کننده و رییس کارگروه اشتغال و معاون کیفیت قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح، مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و معاون دفتر آموزش بهره‌برداران روز دوشنبه 21 بهمن ماه سال جاری در موسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر علی‌اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست مشترک،  با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، اظهار کرد: دغدغه اصلی آموزش و ترویج بخش کشاورزی ارایه آموزش‌های هدفمند و نیازسنجی شده‌ای است که منجر به اشتغال شود.

وی افزود: در حوزه‌ی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح، به‌حمدالله قدم‌ اول سنجیده و درست برداشته شده و این موضوع منفعت دوجانبه دارد چرا که هر تحصیلکرده‌ای که ورود به عرصه کشاورزی پیدا می‌کند، پس از آموزش و کسب مهارت در حوزه‌ی تخصصی خود توانمند می‌شود و این توانمندی منجر به ایجاد شغل و افزایش کمی و کیفی محصولات تولید شده بخش کشاورزی خواهد شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه جلسه، ایجاد بانک اطلاعات جامعی از کلیه مجوزهای کشاورزی برای ایجاد اشتغال، ورود مرکز کارآفرینی موسسه در بحث اشتغال پس از آموزش، تهیه و ابلاغ فرآیند و دستورالعمل‌های مرتبط به صورت شفاف و دقیق در برنامه‌ریزی‌های آتی، اولویت بخشیدن  به مجوزهایی که بالای هفتاد درصد منجر به اشتغال شود، مطالعه و نیازسنجی برپایه طرح‌های عملیاتی و سپس ارزیابی و رصد دائم فعالیت‌های انجام شده و مشخص شدن نتایج آن‌ها و همچنین، درخواست برای جذب مجدد مشمولان وظیفه در بخش کشاورزی را از جمله اهم فعالیت‌های مشترکی دانست که باید توسط هر دو مجموعه به‌صورت جدی پیگیری شود.

دکتر اثباتی معاون هماهنگ کننده و رییس کارگروه اشتغال قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، در بخشی از این جلسه خواهان اطلاعات کاملی از ظرفیت‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص حوزه‌هایی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند شد و گفت: جذب سربازان در دستگاه‌های اجرایی در قالب سرباز کارآفرین (لیسانس به بالا) و سرباز نخبه و نوآفرین (فوق لیسانس به بالا) به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده است و در خصوص بخش کشاورزی قابل پیگیری است.

دکتر مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در خصوص مجوزهای اشتغال در حوزه‌ی کشاورزی عنوان کرد: این مجوزها یا خانگی هستند یا صنعتی، برخی مجوزها نیز مستلزم صدور مجوز دستگاه‌هایی همچون وزارت بهداشت است.

طهماسبی افزود: در سال اول (سال گذشته) دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی به صورت عمومی برگزار شد و در سال 98 براساس نیازسنجی و به‌طور هدفمند این آموزش‌ها ارایه شده و از این پس از معاونت‌های تخصصی وزارت متبوع نیز اولویت بندی آموزش‌ها احصا خواهد شد و تمرکز بر روی آموزش‌هایی که دارای مجوز کسب و کار هستند خواهد بود.

دکتر طهماسبی ادامه داد: در بحث اشتغال دو رویکرد وجود دارد رویکرد اول سربازانی که آموزش دیده‌اند به صورت شبکه سازی و پشتیبانی وارد حرفه مرتبط شوند و رویکرد بعدی به صورت اشتغال انفرادی می‌تواند باشد که البته رویکرد اول منجر به اشتغال پایدار خواهد شد و همچنین بحث تبلیغات، فروش، بسته‌بندی  و مجوزها به صورت کلی تسهیل می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران با اشاره به لزوم مهارت‌های ‌ارتباطی در کنار مهارت‌های زندگی و مهارت‌های شغلی افراد آموزش دیده، این مساله را بسیار حائز اهمیت دانست و خواهان اختصاص اعتبارات ویژه این بخش شد.

در پایان نشست، دکتر ابراهیمی معاون دفتر آموزش بهره‌برداران گزارشی از میزان آموزش کارکنان وظیفه برحسب واحد اعزام کننده در 9 ماهه سال 98 (40295 نفر معادل 227880 نفر – روز)  و طرح گلخانه‌های هوشمند در استان‌های پایلوت (خراسان شمالی، کرمان، گیلان، مازندران و گلستان) ارایه داد.




امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0