پنج‌شنبه, 30 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 622
  • کد خبر : ۲۱۵۲۶
مراسم افتتاحیه نخستین دوره كارگاه آموزشی تربیت مربیان تسهیلگر برگزار شد
یکی از برنامه‌های محوری و اصلی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اولویت دادن به تربیت مربیان متخصص حرفه‌ای است

مراسم افتتاحیه نخستین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربیان تسهیلگر برگزار شد/یکی از برنامه‌های محوری و اصلی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اولویت دادن به تربیت مربیان متخصص حرفه‌ای است


مراسم افتتاحیه نخستین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربیان تسهیلگر، با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر موسوی قایم مقام موسسه، دکتر نوری معاون علمی و فناوری، دکتر مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مهندس رزیتا مهرورزان مدیر نظارت و ارزشیابی موسسه، دکتر نساج زواره معاون آموزشی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، دکتر کمالی استاد آموزش بزرگسالان و تسهیلگری، جمعی از همکاران ستاد موسسه و 34 نفر از مربیان تسهیلگری از استان‌های نیمه شمالی کشور روز شنبه 14 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات کمالی‌نژاد مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی، کمک به توسعه کشاورزی و روستایی، تغییر نقش عاملیتی به نقش تسهیلگری در فرآیند توسعه و اشاعه فرهنگ تسهیلگری، از طریق ایجاد تغییر در عوامل اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و به‌تبع آن در جوامع روستایی است. 


در ابتدای مراسم دکتر مویدی با ابراز تاسف و تاثر فراوان، شهادت سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض کرد. رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به اینکه، یکی از برنامه‌های محوری و اصلی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اولویت دادن به تربیت مربیان متخصص حرفه‌ای است، گفت: این کار از اولویت‌های وزارتخانه، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه است و برای این منظور دبیرخانه‌ تربیت مربیان حرفه‌ای کشاورزی در ستاد موسسه تدارک دیده شده است که بیش از یک‌سال برای این کار برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: باید پایه آن‌را محکم بچینیم تا به امید خدا آیندگان به خوبی از آن استفاده کنند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، خاطر نشان ساخت: در آینده مربیان دارای مهارت حرفه‌ای و متخصصی پرورش دهیم که در استان‌ها کار کنند و یک هدف مشخص را برنامه‌ریزی کنند. وی افزود: مربیانی شناسایی شوند که آموزش ببینند و در کارشان توانمند شوند تا این متخصصان تسهیلگری، در آینده آموزش سایر مربیان را عهده‌دار شوند.

دکتر مویدی با اشاره به اینکه، این گروه در آینده دبیرخانه استانی را تشکیل خواهد داد، اظهار کرد:  از این فراتر شما، مستقیم با بهره‌برداران در ارتباط باشید و کار راشکل دهید تا در آینده به طور منظم، موضوعاتی مثل مشارکت، روش‌های نوین آموزش، روش‌های فنون تدریس، ارتباط برقرار کردن  با دیگران را به دیگر مربیان تسهیلگری آموزش دهید.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها در آینده در تهران و سایر شهرستان‌ها  برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری این دوره‌ها آنقدر اهمیت بالایی دارد که موفقیت برنامه تقویت مربیان حرفه‌ای، به موفقیت  شما بستگی دارد. وی تصریح کرد: نقشه اصلی توسعه و اشاعه تسهیلگری در استان است و شما مرجع تسهیلگری در استان‌های خود باشید و تسهیلگری باید به باور تبدیل شود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: هدف اصلی ارتقا فرهنگ سازمانی  و فرهنگ مشارکتی در کارها و روحیه کار تیمی است. وی ابراز امیدواری کرد: تسهیلگر به عنوان یک فن مهم پایه‌ای، بسیاری از تخصص‌های بخش کشاورزی را گسترش دهد.


در ادامه دکتر موسوی، شهادت سردار والامقام، حاج قاسم سلیمانی و نیز شماری از همرزمانش که در راه عشق به وطن و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند تسلیت گفت.

قایم مقام موسسه آموزش و ترویج کشاورزی،با اشاره به اینکه کارهای زیادی در موسسه آموزش و ترویج شروع شده است. گفت: اساتید  و پیشکسوت‌های بخش کشاورزی را پای کار آورده‌ایم. وی افزود: یکی از مهمترین مسایل در آموزش و ترویج تسهیلگری است. هر فردی با توجه به شرایط و توانایی خودش به جایی در تسهیلگری می‌رسد  که متخصص است.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه ایثار فقط در میدان جنگ نیست گفت: ما در  حوزه کشاورزی نیازمند رشادت و ایثار هستیم و به روحیه خدمت و جهاد نیاز داریم. وی خاطرنشان ساخت: شبکه ترویج و آموزش کشور را توانمند خواهیم کرد. دکتر موسوی در پایان اظهار کرد: باید یاد بگیریم مسئله‌یابی و مسئله گشایی کنیم و این مهارت را به کشاورزی انتقال دهیم.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی به‌مدت سه‌روز و به‌منظور تربیت مربیان تسهیلگری در سطح صف در حال برگزاری است. لازم به ذکر است، در گام نخست این برنامه استان‌های نیمه شمالی کشور حضور دارند و در برنامه است به زودی این کارگاه برای استان‌های جنوبی کشور نیز برگزار شود. 










امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0