شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۸/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 433
  • کد خبر : ۲۱۲۵۳
ورود ابزارهای نوین و دانش روز كشاورزی، بستر مناسب افزایش كمیت و كیفیت محصولات كشاورزی

ورود  ابزارهای نوین و دانش روز کشاورزی،  بستر مناسب افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی

دکتر مویدی در گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا روز دوشنبه 20 آبان ماه  جاری گفت: ورود ابزارهای نوین و دانش روز کشاورزی، بستر مناسبی برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی فراهم کرده است.



به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا با اشاره به اینکه ساختار نظام نوین ترویج کشاورزی در کشور پاسخ گوی مباحث آموزشی و ترویجی کشاورزی کل کشور است گفت: این ساختار با ظرفیت 1400 مرکز جهادکشاورزی که به 7700 پهنه تقسیم شده اند دارای حدود 8 هزار کارشناس آموزش دیده است که در کنار محققان معین و 100 نفر پژوهشگر مروج ارشد کار انتقال دانش و فناوری روز کشاورزی و نتایج تحقیقات را در زمینه‌های باغی، زراعی، دامی و سایر تخصص‌های کشاورزی به بهره‌برداران منتقل می‌کنند.

انتقال نتایج کارهای تحقیقاتی، معرفی ارقام جدید و اصلاح شده، دانش و فناوری، کانون‌های یادگیری، سایت‌های الگویی، روز مزرعه و دیگر خدمات آموزشی ترویجی در بین بهره‌برداران اعتماد لازم را ایجاد کرده است که منجر به افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی به خصوص تولید محصول سالم شده است که از برنامه‌های مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی می‌باشد.

دکتر مویدی با اشاره به اینکه کشور ما نسبت به سایر کشورهای دنیا در تولید محصولات سالم کشاورزی پیشرو است، گفت: در اوایل انقلاب تولید کل محصولات کشاورزی 26 میلیون تن بوده که هم اکنون به 122 میلیون تن ارتقا پیدا کرده است.  در هر استان مراکز آموزش و تحقیقات مستقر است که در کنار مراکز جهادکشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی فناوری های نوین و آموزش لازم را ارایه می‌دهند.

گفتنی است، برنامه تحریریه اقتصاد، مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ایران و جهان، تحولات بازار سرمایه، بررسی روزانه تغییرات قیمت اقلام اساسی، برنامه‌های آموزش مهارتی، برنامه‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف  و خبرهایی که بر اقتصاد خانوار موثر است را دنبال می‌کند. 






امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0