دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۲:۰۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 144
  • کد خبر : ۳۰۸۳۰
مریم طهماسبی مشاور وزیر:
برنامه ریزی برای توسعه همكاری با شركت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت های كشاورزی
جلسه هم اندیشی دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری با صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سالن جلسات شرکت مادرتخصصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این جلسه مریم طهماسبی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در راستای توسعه صندوق های زنان با اشاره به اساسنامه شرکت مادرتخصصی و ضوابط تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی گفت: بخشی از اعضای صندوق ها، بانوان سرپرست خانوار می باشند که نیازمند حمایت های بیشتری هستند. وی همچنین برای همکاری با شرکت مادرتخصصی در راستای توسعه صندوق ها، اعلام آمادگی کرد.

در ادامه مریم طهماسبی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در مورد اثرات اجتماعی صندوق ها مانند افزایش همدلی و همکاری بین اعضای صندوق ها و کاهش بیکاری مطالبی بیان کرد.

سپس نوری، گزارشی از وضعیت صندوق های زنان شامل سرمایه و تعداد سهامداران صندوق ها مطالبی را ارائه داد. وی همچنین مسائل و مشکلات صندوق های زنان مانند نیاز به اصلاح اساسنامه، هزینه های بالای حسابرسی و نیاز به آموزش اعضای صندوق ها را برشمرد.

در ادامه علیزاده مقدم، با اذعان بر اینکه جمعیت بالغ ۱۱ میلیونی زنان روستایی و عشایری در کشور و تاثیر مستقیم آن ها در تثبیت جمعیت و تقویت و توسعه تولید در بخش کشاورزی روستایی و عشایری است ؛گفت: باید با استفاده از ظرفیت های نهادی صندوق های زنان، شرایط توسعه کمی و کیفی فعالیت های اقتصادی زنان روستایی و عشایری را فراهم کنیم.

سپس نمایندگان صندوق های حمایت از فعالیت های زنان به بیان گزارشی مختصر از فعالیت ها، مشکلات، پیشنهادات و نظرات خود در ارتباط با صندوق ها پرداختند.

در انتها ابوالقاسم شمس،در مورد اهداف تشکیل صندوق های زنان و انتظارات شرکت مادرتخصصی در قبال صندوق ها مطالبی را ارائه داد.

گفتنی است ؛در این نشست عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، مریم طهماسبی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به همراه مداحی و تقی پور، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره، مدیران و معاونین شرکت مادرتخصصی به صورت حضوری و مدیران عامل و نمایندگان دولت در صندوق های حمایت از فعالیت های کشاورزی زنان به صورت وبیناری حضور داشتند.

 

برای دریافت اخبار موسسه در ایتا اینجا را کلیک نمائید.

4.jpg

8.png

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0