دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۱:۳۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 155
  • کد خبر : ۳۰۸۱۱
امضاء تفاهم نامه همکاری بین؛
موسسه آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور
این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش‌های کشاورزی به زندانیان، فی‌مابین محمدمهدی قاسمی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و محمود ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی آیین امضاء تفاهم نامه همکاری بین موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات ضمن اشاره به اهمیت اقدامات بعد از انعقاد تفاهم نامه بیان کرد: امضاء تفاهم‌نامه همکاری نقطه آغازین و شروع همکاری بوده و به منظور حصول نتایج مطلوبتر، بعد از انعقاد، نیاز به انجام برخی اقدامات از جمله نشست مسئولین مربوطه بصورت حضوری یا مجازی برای برگزاری بهتر دوره‌ها، تدوین برنامه زمانبندی دقیق، کنترل و نظارت ستادی و سایر موارد می‌باشد.

محمدمهدی قاسمی با تأکید بر توسعه سرمایه‌های اجتماعی گفت: نگاه کلان ما انتفاعی نیست و مسئولیت اجتماعی خود را در این زمینه مدنظر داریم، لذا انجام این قبیل فعالیت‌ها که منجر به توانمندسازی زندانیان خواهد شد را وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود می دانیم، لکن برای انجام کار بهتر بسترهای مورد نیاز و اعتبارات متناسب بایستی فراهم باشد.

وی ادامه داد: در دنیا استانداردی با عنوان مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد که شرکت‌ها و کارخانجات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف خود را مقید و موظف به اخذ این استاندارد می دانند؛ ما نیز می توانیم برای توسعه سرمایه‌های اجتماعی، شرکت‌ها و کارخانجات را معطوف به این استاندارد کنیم.

قاسمی اضافه کرد: در همین راستا، تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه و  مشاغل بایستی در این عرصه ورود کنند و بخشی از سهمیه کارگری  و نیروی انسانی خود را به افراد دارای سوءپیشینه اختصاص داده و این اقدام را، افتخاری بزرگ برای خود بدانند چرا که سبب دلگرمی و ایجاد روحیه امید و امنیت در افراد مذکور خواهد شد. از طرفی سازوکارهایی در نظر گرفته شود که شرکتها و کارخانجاتی که در فرایند استفاده از ظرفیت خیرین و آموزش زندانیان و سایر موارد مشابه قرار می گیرند از یکسری مزایای تسهیلاتی و مالیاتی برخوردار شوند.


معاون سلامت ، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و همکاران موسسه بیان کرد: تاکنون 37000 نفر از زندانیان تحت آموزش‌های کشاورزی قرار گرفته‌اند و موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در زمینه همکاری با سازمان زندان‌ها در سال 1402، مقام دوم کشوری را کسب کرده است.

محمود ضیایی‌فرد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل بیکاری زندانیان، فقر فرهنگی و اقتصادی است، بیان کرد: غالب این افراد تحصیلات کمی دارند و آموزش مهارت‌های لازم را برای فعالیت کاری و اشتغال کسب نکرده‌اند؛ فلذا با آموزش و کسب مهارت‌های مختلف، بعد از رهایی از زندان می‌توانند بهتر و موفق‌تر عمل کنند.

وی اضافه کرد: اگر این آموزش‌ها منتج به اشتغال این افراد شود بسیار مطلوب خواهد بود، اما حتی اگر این نتیجه نیز حاصل نشود؛ به لحاظ فرهنگی و اجتماعی وجه‌ی بهتری پیدا خواهند کرد و این مهم برای ایجاد انگیزه و امید در این عزیزان بسیار موثر خواهد بود.
ضیایی‌فرد آموزش‌های کشاورزی را قابل دسترس و مفرح دانست و گفت: آموزش‌های کشاورزی با داشتن این دو ویژگی برای تجدید روحیه این گروه بسیار حائز اهمیت و مثمرثمر خواهد بود؛ ما نیز با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی صحیح تمامی موارد می‌توانیم به هدف خود برسیم و اگر غیر از این باشد اتلاف سرمایه خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه میرجلیلی معاون آموزشی، نساجی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی موسسه، احسانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی  و اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها و سایر همکاران حضور داشتند. (ن.م)

برای دریافت اخبار موسسه در ایتا اینجا را کلیک نمائید.

 

متن زندانیان 1.jpg

متن زندانیان 2.jpg

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0