اداره امور فنی و عمرانی:
- بررسی نیازهای تکمیل، تجهیز و توسعهای ساختمان، تاسیسات و تجهیزات موسسه ، واحدهای تابعه و منازل سازمانی در اختیار و اولویت بندی آنها
- برنامهریزی و نظارت بر احداث، اجرای تعمیرات، نگهداری کلیه ساختمانها، تأسیسات مکانیکی، برقی و مخابراتی موسسه و واحدهای تابعه
- تصمیم گیری انتخاب پیمانکاران، مهندسین مشاور طبق مقررات و ضوابط مربوطه و نظارت بر اجرای تعهدات
- برنامهريزي، هدايت و رهبري اجراي امور اداري كاركنان موسسه براساس قوانين، مقررات و دستورالعملهاي مربوط
- برنامهريزي و سازماندهي جذب، نگهداري و توسعه منابع انساني موسسه و واحدهای تابعه
- شرکت در جلسات براورد بودجه و پیشنهاد اعتبار مورد نیاز اداره با توجه به اولویت ها و نیازسنجی انجام شده.
- ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله به مقام مافوق
- برنامهریزی و پیگیری انعقاد قرادادهای ایمنی ساختمان اداری، تأسیسات و آسانسور و مسئولیت مدنی