این دفتر سیاست­گذار و برنامه ­ریز برای سازمان­دهی و سامان­دهی  شبکه جامع مدیریت دانش و نظام   اطلاع رسانی بخش کشاورزی است. طراحی و به روز رسانی شبکه­ای منعطف، کارآمد و برخوردار از توسعه کیفی در همه ابعاد و عناصر مدیریت دانش به­ ویژه رسانه­  های کشاورزی  و فنآوری­  های نو برای تسهیم دانش به صورت خودکار و نیمه خودکار از طریق کاربرد هوش مصنوعی، در دستور کار دفتر  قرار دارد. هدف از این فعالیت پوشش مناسب، وسیع و به روز نیازهای آموزشی ترویجی تمامی مخاطبان بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی است.

ظرفیت­ های دفتر

  • برنامه های رادیویی و تلویزیونی ملی و محلی
  • نرم افزارهای همراه(اپلیکیشن­های کشاورزی)
  • سامانه ­های دانشی
  • سامانه ­های پیام رسان
  • سامانه کال سنتر
  1. رسانه های نوشتاری(بروشور، هندبوک، نشریه و....)
  2. رسانه­ های دیداری و شنیدار(فیلم مستند آموزشی ترویجی، اسلایدویژن و ...)
  3. جشنواره ­ها و نمایشگاه ­های تخصصی

این دفتر دارای چهار گروه تخصصی و پنج بخش مستقل است:

1- گروه رادیویی و تلویزیونی جهاد

2- گروه رسانه های آموزشی ترویجی

3- گروه شبکه مدیریت دانش

4- گروه ممیزی و پایش محتوا و نواوری

و بخش های مستقل

1- دبیرخانه شورای رسانه­    های آموزشی ترویجی

2- دبیرخانه جشنواره رسانه   ­های کشاورزی(یادواره شهید اوینی)

3- دبیرخانه انتشارات نشر آموزش کشاورزی

4- طرح و برنامه

5- روابط عمومی و نمایشگاه­ها

 

 

6.1.10.0
گروه دورانV6.1.10.0