در راستای توسعه تعاملات حرفهای و ارتقای برنامهها و فعالیتهای مرتبط با نیازسنجی و برنامهریزی برای تولید و نشر رسانههای آموزشی ـ ترویجی؛ علیمیرزایی، مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانههای ترویجی سازمان تات، ضمن حضور میدانی در استان خوزستان، با مدیران ارشد ذیربط در این استان دیدار و گفتوگو کرد.
دیدارهای اختصاصی با آقای سلطانی کاظمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ میدانی معاون طرح و برنامه اداره کل صدا و سیمای استان خوزستان؛ اندرزیان، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان؛ کاشفی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان؛ چرومی، مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان؛ دشتینژاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان؛ رؤسای ادارات مدیریت هماهنگی ترویج استان؛ و سه تهیهکننده از بخش خصوصی از جمله برنامههای علیمیرزایی در این سفر به شمار میرود.
دکتر علیمیرزایی در توضیح علل این سفر، با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان تات در توسعه کشاورزی دانشبنیان و ارتقای بهرهوری عوامل تولید، بر لزوم ممیزی و بازتعریف برخی رویههای جاری در نظام آموزشی و ترویجی با توجه به شرایط زمینهای تأکید کرد.
وی افزود: در شرایط فعلی حرکت به سمت توسعه تعاملات شبکهای و بهرهگیری حداکثری از ظرفیت تمامی کنشگران نهادی مرتبط با حوزه کارکردی آموزش و ترویج، از جمله تشکلهای صنفی کشاورزان؛ مشاوران بخش خصوصی؛ کشاورزان پیشرو؛ شرکتهای دانشبنیان؛ سازمانهای مردم نهاد؛ دانشگاهها و مواردی از این قبیل، برای توسعه خدمات این حوزه ضرورت دارد. در این بین، رسانههای تخصصی و عمومی در سطوح ملی و منطقهای، به عنوان کانالهای نشر دانش و نوآوریهای کشاورزی، جایگاه بسیار حائز اهمیتی خواهند داشت.
مدیر کل دفتر شبکه دانش و رسانههای ترویجی گفت: تقویت و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی دهستان به عنوان پایگاههای دانشی و همچنین تولید محتواهای متنوع تخصصی با استفاده از ظرفیتهای رسانهای و مشارکت بخش خصوصی در گستره وسیع جغرافیای کشاورزی کشور؛ از جمله راهکارهایی است که میتواند در میان مدت، سطح چابکی، پوشش و اثربخشی نظام آموزش و ترویج کشاورزی را بهبود دهد.
لازم به ذکر است در این سفر کلیات، تولید یک عنوان فیلم مستند آموزشی ـ ترویجی درارتباط با زنجیره ارزش خرما با بهکارگیری دانش بومی نخلداران استان خوزستان، مورد بررسی و امکانسنجی قرار گرفت.