وظایف اداره  اسناد و مدارک علمی

 

1.  ارائه خدمات اشاعه اطلاعات گزیده (SDI) به پژوهشگران و اعضای هیات‌علمی واحدهاي تابعه 

2.  مجموعه سازی مناسب کتابخانه موسسه و کتابخانه­های تابعه براساس نیاز مروجان، بهره­برداران و محققین حوزه آموزش و ترویج

3. برقراری ارتباط و نظارت بر روابط بین کتابخانه­ای(امانت بین کتابخانه­ای)، برنامه­ریزی و کنترل اجرای مبادله، اهدای کتب

4. پیشنهاد سفارش تهیه تجهیزات و منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای کتابخانه­های حوزه آموزش و ترویج

5. تأمین و تقویت و معرفی مناسب­ترین پایگاه های علمی و اطلاعاتی در حوزه­های آموزشی  و ترویجی

6. تسلط کامل به کلیه­ی پایگاه های مورد اشتراک فارسی و لاتین و ارائه خدمات گوناگون از جمله خدمات آموزش سواد اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات، مهارت های اطلاع یابی و انتشارات به منظور توانمند سازی

7. انجام کارهای مربوط به کتابخانه از جمله سازماندهی، فهرست نویسی، وجین، جایگزینی کتب گمشده، امانت کتب، الصاق و اصلاح برچسب و ....

8. تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل­های مختلف به منظور استانداردسازی ارائه سرویس و خدمات برای کتابخانه های آموزشی و ترویجی، هنرستان های کارودانش.

9. راه اندازي كامپيوترهاي بخش مرجع و نگهداري و كنترل عملكرد آنها.

10. تهيه فهرست نشريات ادواري فارسي و لاتین، سفارش، صحافی و نظم دهی و نگهداری نشریات.

11. دسته بندی، نمایه سازی و ورود اطلاعات اسناد و مدارک، فایل های صوتی، تصویری در سامانه آرشیو الکترونیکی اسناد، بررسی سطح محرمانگی و دسترسی اسناد برای سطوح مختلف موسسه

12. ارائه و توزیع کتاب های منتشرشده موسسه به مروجین و بهره برداران

13. توزیع محصولات انتشارات در کتابخانه­های آموزشی، ترویجی، بهره برداران کشاورزی

14. شرکت در نمایشگاه های مختلف

15. انجام مطالعه و تحقیق در زمینه علوم اطلاع رسانی، مشاركت در سمينار هاي تخصصي،  شركت فعال در كارگاه­هاي آموزشي این حوزه

16. تنظیم و پیشنهاد بودجه برای ایجاد تعادل موضوعی مجموعه

17. تهیه و ارائه گزارش های مورد نیاز از موسسه و مراکز تابعه حسب مورد

18. انجام سایر امور محوله



5.6.5.0
گروه دورانV5.6.5.0