يکشنبه, 18 شهريور 1403
  • ساعت : ۱۳:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:
برگزاری روز مزرعه گندم آبی

  برگزاری روز مزرعه فرصتی برای ترویج و انتقال دستاوردهای تحقیقاتی میباشد و در این روز، محققین مراکز تحقیقاتی به ارائه آخرین نتایج و یافته های تحقیقاتی خود در زمینه به زراعی، به نژادی و آفات و بیماری های گیاهان زراعی می پردازند.

با این وصف، روز مزرعه گندم آبی با موضوع کنترل بیماری های گیاهی گندم، در مزرعه 10 هکتاری گندم آبی آقای علی اصغر رحمتی( مجری طرح پتانسیل عملکرد ) در روستای سنقرآباد با حضور آقایان دکتر ساعد از مرکز تحقیقات استان و آقای مهندس مازیار قاضی از واحد ترویج سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه و تعدادی از کشاورزان گندمکار و کارشناسان مرکز جهادکشاورزی بیستون وکارشناسان آقایان مهندس فرزاد دیناری رییس مرکز جهادکشاورزی بیستون، سیامک رنجبر ،محمدرضا حسن پور و خانم مهندس طاهره امیری در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردید.

3.jpg

در این روز مزرعه، ابتدا آقای رحمتی به منظور آشنایی کشاورزان اطلاعات کلی از مزرعه خود ارائه دادند، سپس آقای دکتر ساعی در زمینه هدف اصلی از ایجاد مزارع طرح پتانسیل عملکرد، اهمیت انتخاب ارقام در کنترل بیماریهای گیاهی و مقاومت به سرما و خوابیدگی گندم توضیحاتی دادند و در ادامه در زمینه راههای کنترل بیماری زنگ زرد ، لکه برگی سپتوریایی و بیماری پاخوره توضیحات جامعی به کشاورزان ارائه نمودند. در پایان نیز ضمن بازدید از مزرعه نامبرده به سوالات کشاورزان پاسخ دادند. تاریخ بازدید: 26 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اداره ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان هرسین

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0