جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ 
  • کد خبر : ۲۱۹۱۷
آغاز پخش برنامه كشاورزی "رویش" در شبكه آموزش سیما

آغاز پخش برنامه کشاورزی "رویش" در شبکه آموزش سیما

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از پایگاه  اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر و در تحولی نوین در اطلاع‌رسانی بخش کشاورزی، شنبه  سوم خردادماه سال جاری، اولین برنامه رویش رأس ساعت 19 در شبکه آموزش سیمای رسانه ملی پخش خواهد شد. در این برنامه که با حضور و گفت ‌و گوی زنده دکتر خاوازی  وزیر جهاد کشاورزی انجام خواهد شد، به‌طور رسمی فعالیت اطلاع‌رسانی تخصصی بخش کشاورزی، فعلاً به‌صورت سه نوبت در طول هفته آغاز می‌شود. با عنایت به اهمیت موضوع دکتر مؤیدی، رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گفت ‌و گویی اختصاصی با پایگاه  اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، انجام داده است.

دکتر مویدی در این گفتگو اظهار کرد: با شکل‌گیری ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی، ارتباط مستمر و استفاده تخصصی بیش از 4 میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی از ظرفیت صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی پررنگ‌تر شده است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به نقش انکارناپذیر رسانه ملی در انتقال اطلاعات فنی در حوزه مهم کشاورزی، گفت: در تمامی دنیا و عنایت به این موضوع که صدا و سیما در همه روستاهای ما پوشش داشته است و کشاورزان به‌راحتی به برنامه‌های آن دسترسی دارند؛ از این طریق به آسانی می‌توانیم آخرین دستاوردها و یافته‌های فنی را در اقصی نقاط کشور به کشاورزان برسانیم. وی همچنین افزود: در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، شبکه‌های مختلف ملی و محلی حتی به‌طور 24 ساعته در خدمت بخش کشاورزی می‌باشند و کمک شایانی به انتقال اطلاعات و رشد و توسعه بخش می‌کنند.

دکتر مویدی در ادامه خاطرنشان ساخت: پس از تشکیل ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته به مسئولیت معاونت آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، 14 هسته محتوایی در تمامی حوزه‌های بخش کشاورزی با مسئولیت تولید محتوای رسانه‌ای تشکیل شد. وی افزود: این هسته‌ها در حوزه‌های: زراعت؛ باغبانی؛ دام و دامپزشکی؛ اقتصاد؛ سرمایه‌گذاری و کسب و کار؛ عشایر؛ زنان روستایی؛ صنایع بازرگانی؛ تعاونی‌ها و تشکل‌ها؛ جنگل، مرتع، آبخیزداری و امور اراضی؛ شیلات و آبزیان؛ سلامت غذا و محیط زیست؛  حفظ نباتات و تحقیقات، آموزش و ترویج فعالیت کرده است و در 6 ماهه دوم سال 98 بیش از 213 برنامه استانی و ملی با حدود 2300 دقیقه، تولیدات رسانه‌ای داشته ‌است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با تاکید  به لزوم انتقال آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و آخرین اخبار و اطلاعات به دست‌اندرکاران بخش کشاورزی در اقصی نقاط کشور، ابراز کرد: پیرو توافق سال گذشته صدا و سیما و وزارت جهاد کشاورزی، از امروز پخش برنامه زنده رویش، به مدت 45 دقیقه، در شبکه آموزش آغاز خواهد شد.

دکتر مویدی تصریح کرد: این برنامه به‌صورت ترکیبی و شامل بخش‌های: فنی، آموزشی، هواشناسی کشاورزی، اقتصاد و بازار، ارایه یافته‌های تحقیقاتی، معرفی قهرمانان تولید و رکوردداران در حوزه کشاورزی و مسابقه رویش می‌باشد که در آستانه عید سعید فطر از ساعت 19 امروز و باحضور و سخنرانی دکتر خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر این برنامه به‌صورت 3 روز در هفته از طریق این شبکه پخش خواهد شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه، یکی از دستاوردهای تشکیل ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، آماده‌سازی 40 برنامه تحت عنوان قهرمان تولید بوده است (مستندی از کشاورزان نمونه ملی بخش کشاوری) گفت: تاکنون بیش از 20 برنامه آن از شبکه یک سیما پخش شده است و تولید این برنامه ادامه دارد.  وی همچنین اضافه کرد: برنامه از کجا شروع کنیم نیز با محوریت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی، یکی از این برنامه های تولید شده و پخش شده در شبکه یک و دیگر شبکه‌های صدا و سیما می‌باشد که تولید آن ادامه دارد.

دکتر مویدی در ادامه اظهار کرد: در حال پیگیری برای پخش اطلاعات کشاورزی به صورت زیرنویس در شبکه‌های مختلف می‌باشیم و در مذاکرات با شبکه خبر در نظر داریم در آینده بخش‌های خبری کشاورزی را در این شبکه راه‌اندازی کنیم و با شبکه ایران کالا نیز مذاکراتی برای پخش برنامه‌های استانی صورت گرفته است. وی در پایان افزود: ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی، به نوعی نهضت تولید محتوا را در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌وجود آورده است، که به‌عنوان پشتوانه برنامه‌های آتی خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند  تیزر پخش برنامه تلویزیونی "رویش" را اینجا دانلود کنند.


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0