شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ 
ترویج یافته‌های جدید كشاورزی با ورود رسانه ملی متحول خواهد شد

ترویج یافته‌های جدید کشاورزی با ورود رسانه ملی متحول خواهد شد

دکتر بازرگان در جلسه ستاد ملی رسانه، که در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، گفت :ترویج یافته‌های جدید کشاورزی با ورود رسانه ملی متحول خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جلسه‌ای با حضور دکتر بازرگان سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی،دکتر موسوی قائم مقام موسسه، مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و روسای هسته‌های محتوایی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی روز چهارشنبه 24  اردیبهشت ماه سال جاری  در سالن مروج موسسه برگزار شد.


در این نشست، دکتر بازرگان سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بیان داشت: موضوع ستاد ملی رسانه بسیار ارزشمند است و با همت و تلاش مضاعف مجموعه آموزش و ترویج این مهم به نتیجه رسیده است و آماده بهره‌برداری است. وی افزود: باید ظرفیت ایجادشده محترم شمرده شود و افراد علاقمند در این حوزه با تمام توان فعالیت داشته باشند.

سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه محور اصلی این برنامه‌ها بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند، تاکید کرد: برنامه‌ها از زبان خود کشاورزان و با جذابیت جذب مخاطب تولید شود و در تولید محتوا دقت زیادی صورت گیرد، طوری که با توجه به تنوع حوزه‌های کشاورزی و اثر متقابل آن‌ها، نگاه‌های متفاوت صاحب‌نظران و مسوولان مربوطه حوزه‌های مختلف کشاورزی، با حساسیت زیادی در نظر گرفته شود.


در بخش دیگری از جلسه دکتر مویدی رییس ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی، اعلام کرد: اولین برنامه تلویزیونی این ستاد در شبکه آموزش روز 29  اردیبهشت جاری با حضور مقام عالی وزارت افتتاح خواهد شد.

دکتر مویدی در ادامه با اشاره به طرح یاوران تولید گفت:  تاکید وزیر جهادکشاورزی حضور جدی‌تر محققان در عرصه و در  کنار بخش‌های اجرایی است. وی افزود: وزارت جهادکشاورزی به شدت نیازمند بازتاب رسانه‌ای است و انتظار ما از هسته‌ها کیفیت فوق‌العاده محتواست به‌طوری که رقابت ایجاد شود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه پیوست آموزشی - ترویجی برای طرح‌های ویژه وزارت متبوع در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد، نتایج زحمات و تلاش‌های محققان، مروجان و بخش‌های اجرایی وزارت جهادکشاورزی را در صدا و سیما شاهد باشیم.

مهندس اسحاقی مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی نیز، ضمن ارایه گزارش جامعی از عملکرد ستاد ملی رسانه و برنامه‌های تولیدشده به بخش فنی و تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: با پیش‌بینی انجام شده، برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های مختلف صدا و سیما جهت بهره‌برداری در دوره گذر تا ایجاد  کانال کشاورزی فعالیت داریم. وی افزود: 213 برنامه معادل 2300 دقیقه در شش ماهه دوم سال 98  تولید و پخش شد.

 مهندس اسحاقی خاطر نشان کرد: پایگاه کانال کشاورزی در شبکه آموزش تعیین شده است و برنامه‌های روتین، استیج‌محور با هدف معرفی موفقیت‌های بخش کشاورزی و big production با هدف معرفی خارق‌العاده‌ها و شگفت‌انگیزان بخش کشاورزی، شروع شده است. وی  افزود: برنامه‌ریزی برای آغاز تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی کانال کشاورزی، همچنین اخبار شبکه یک و شبکه خبر در حال انجام است.

مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی،  با اشاره به برنامه تلفنی مخاطب‌محور که بر اساس سوال مخاطبان تهیه می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نیز، با موضوعات کارآفرینی، گردشگری روستایی، پیام‌های کوتاه، بازار محلی یافته‌های تحقیقاتی، مناسبت‌های خاص، الگوی موفق، دهکده سلامتی، معرفی سامانه و تجربه سایر کشورها در حوزه کشاورزی تهیه می‌شود.

 در پایان جلسه روسای هسته‌های محتوایی سوالات و پیشنهادهایی را مطرح کردند که به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.



 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0