شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ 
  • کد خبر : ۲۴۶۱۴
گردهمایی دو روزه سراسری شبكه های آموزش و دانش كشاورزی به همت معاونت علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج كشاورزی كشور برگزار شد «استان فارس همچنان پیشرو در امر پژوهش و آموزش كشاورزی پشتیبان امنیت غذایی كشور »

گردهمایی دو روزه سراسری شبکه های آموزش و دانش کشاورزی به همت معاونت علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور برگزار شد

«استان فارس همچنان پیشرو در امر پژوهش و آموزش کشاورزی پشتیبان امنیت غذایی کشور » 

دکتر مویدی: شبکه دانش کشاورزی با تبدیل تهدید به فرصت ظهور و یک تغییر رویکرد جدی و جدید در سازمان تات محسوب می شود.    
                                                                        
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس این گردهمایی  با حضور دکتر مؤیدی معاون سازمان و رییس موسسه آموزش و ترویج، پژوهشگران و مروجین ارشد، محققان معین مناطق، محققان معین واحدهای پژوهشی و مروجان مسئول پهنه استان های مختلف کشور در روز های سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ دیماه  ۱۴۰۰ با تعداد کل ۸۵۰ نفر در سراسر کشور برگزار شد. 
در این گردهمایی سراسری که به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید، ابتدا دکتر مؤیدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت و دکتر نوری معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی هرکدام جداگانه در مورد نقش و اهمیت شبکه دانش کشاورزی مطالبی را مطرح نمودند.
مؤیدی: شبکه آموزش و دانش کشاورزی یک تغییر رویکرد جدی و جدید در سازمان تات است. یعنی با توجه به پاندمی کرونا  در ۲ سال اخیر با بهره گیری از پتانسیل های درون سازمانی تهدید به فرصت مبدل گردید.وی همچنین اهداف این گردهمایی  انتقال تجارب و عملکردهای شاخص در حوزه آموزش کشاورزی استانها را برشمرد تا از این پس بتوانیم برنامه ریزی مناسب تری در رسالت مهم و خطیر آموزش داشته باشیم. دکتر مؤیدی  از حضور معاونین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به ویژه دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری، رؤسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سراسر کشور و معاونین آنها، محققین، پژوهشگران و مروجان پهنه در گردهمایی سپاسگزاری نمود. وی مروجین پهنه که پل ارتباطی  انتقال آموزش ها و دانش فنی به عرصه های کشاورزی به نیکی یاد کرد و ادامه داد مروجان بازوان توانمند سازمان تحقیقات و یاوران تولید در عرصه ها هستند و بخوبی فعالیت دارند.
 در ادامه این گردهمایی، دکتر جعفری  معاون پژوهشی سازمان تات در خصوص انتقال یافته های پژوهشی به ایراد سخن پرداختند. پس  از وی دکتر بخشی معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گزارش کامل و جامعی از معاونت آموزش مرکز فارس را ارائه کرد و  گفت مرکز فارس به عنوان افتتاح کننده شبکه آموزش کشاورزی (شاک) این افتخار را دارد که  شبکه مذکور  را در ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ راه اندازی و افتتاح نموده وی در ادامه گفت با توجه به وسعت استان فارس و وجود ایستگاه ها و واحدهای آموزشی مختلف در این مرکز تعداد ۷ استودیو جدید شاک در واحدها و ایستگاه ها تجهیز، راه اندازی و افتتاح شده است. همچنین توضیحات کاملی از روند اجرای دوره ها و نحوه اطلاع رسانی مجازی را ارائه نمود و گفت: در استان فارس با توجه به نیاز سنجی های انجام شده و دقیق، اطلاع رسانی برگزاری دوره های آموزشی به صورت فصلی و سه ماهه به مخاطبین و فراگیران انجام و نیز اعلام نمود فارس تنها استانی است که گواهینامه ها را به صورت آنلاین پس از برگزاری دوره های آموزشی صادر و به فراگیران ارائه می نماید و در این امر استان پیشرو است، دکتر بخشی همچنین در مورد گزارش تحلیلی از دوره‌های آموزشی اظهار نمود که این گزارشات به صورت مکتوب به موسسه آموزش و ترویج و همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارائه می گردد. محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس ۱۱۵ نفر بوده که با شاک همچنان به خوبی همکاری مستمر دارند.
 در پایان معاون آموزشی مرکز فارس از همکاری و همدلی صمیمانه همه همکاران حوزه‌های معاونت پژوهش، آموزش، تمامی محققین و مدرسین تشکر و قدردانی نمود و به صورت ویژه از آقایان دکتر  ابوالفتح مرادی، دکتر بهروز حسن پور به عنوان محققین برتر در زمینه تدریس و همچنین مهندس عصفوری و دکتر محصلی بعنوان مدرسین برتر که بیشترین تدریس و  با شبکه آموزش کشاورزی فارس همکاری نموده‌اند تشکر کرد.
 در ادامه این گردهمایی دکتر نوری معاون علمی و فناوری با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین مهندس نوروزی کارشناس موسسه مذکور و مجری توانمند برنامه دو روزه گردهمایی اخیر از نحوه ارائه، زیبایی اسلایدها و همچنین شیوایی و  فصاحت کلام عالی معاون آموزش مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی فارس آقای دکتر بخشی در ارائه مطالب و گزارشات جامع مرکز فارس به وجد آمده و تشکر ویژه و مستقیم خود را به سمع و نظر حاضرین در گردهمایی رساندند.
در این گردهمایی  آقایان دکتر افشار استخر و مهندس منوچهر دستفال بعنوان محقق معین برتر  و دکتر سخاوتی زاده بعنوان پژوهشگر مروچ ارشد برتر فارس معرفی شدند. 
در بخش دیگر گردهمایی دکتر ترابی نماینده منطقه از ارسال به موقع گزارشات کامل و دقیق محقق مروجین ارشد ابزار خرسندی نموده و در این راستا از آقایان دکتر بیژن کاووسی، دکتر محمدعلی رستمی، دکتر علی اکبر صلح جو، دکتر علیرضا بنیان پور، دکتر سعید سخاوتی زاده و مهندس سید ابراهیم دهقانیان بخاطر تلاش ها و انتقال دانش فنی و یافته های قابل ترویج به بهره برداران و کشاورزان استان فارس و کمک به امنیت غذایی  تشکر و تقدیر نمود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0