جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۷:۴۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 291
  • کد خبر : ۲۵۷۴۹
معاون موسسه آموزش و ترویج وزارت جهادكشاورزی: انتقال چهره به چهره دانش به بهره‌برداران اولویت وزارت جهاد كشاورزی است

معاون موسسه آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی:

انتقال چهره به چهره دانش به بهره‌برداران اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

 

به گزارش موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از خبر گزاری ایرنا معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه با هدف کمک به ارتقای امنیت غذایی و افزایش سطح تولید یکی از اولویت‌های خود را انتقال دانش روز به صورت چهره به چهره به بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده است.

حسین نوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی با حضور متخصصان کشوری و استانی از ظرفیت‌های این بخش در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کشاورزان کشور به دلیل تغییرات اقلیمی در سطح دنیا، شرایط خاص منطقه به ویژه جنگ روسیه و اوکراین که اقتصاد جهانی در بحث منابع غذایی را تحت تاثیر قرار داد و همچنین تحریم‌های ظالمانه حاکم برای تقویت امنیت غذایی نیاز به ورود جدی‌تر به بحث دانش روز دارند.

8a6d1e72-ae00-41bb-b5cc-9b0d386d3b73.jpg

وی ادامه داد: در بحث امنیت غذایی نیاز به حداکثر بهره وری است به این معنی که در بهترین شرایط از منابع پایه "آب، خاک، آب و هوا و شرایط بارندگی"  استفاده شود تا به حداکثر تولید مورد نظر در واحد سطح دست یافت.

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود: به همین دلیل این وزارتخانه تمرکز بسیار ویژه به مراتب بیش از قبل را بر بحث انتقال دانش به صورت چهره به چهره به بهره برداران این بخش با همکاران افراد متخصص قرار داده است.

نوری وظیفه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت جهادکشاورزی را تحقیق و انتقال دانش روز به بهره برداران عنوان و بیان کرد: با دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی کاروان‌های ترویج بهره‌وری به منظور ارتباط چهره به چهره متخصصان با بهره برداران از اوایل خرداد در سطح کشور به صورت گسترده شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن کاروان‌های تخصصی هم تشکیل شده که نخستین محصول هدف آنها برنج است و فعالیت خود را از ۱۵ تیر در سه استان گیلان، مازندران و گلستان شروع خواهند کرد و هر هفته برای تحقیق روی یک محصول به ویژه محصولات راهبردی در کشور به صورت هماهنگ در کنار بهره برداران حضور یافته و برای ارتقای دانش روز آنان تلاش می‌کنند.

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۶ هزار نفر شامل نزدیک به ۲ هزار متخصص سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کنار نیروهای دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه با همکاری بخش خصوصی در قالب شرکت‌های فنی و مهندسی و کشاورزان خبره در مسیر انتقال دانش در استان‌های مختلف فعال هستند و این روند خیلی جدی‌تر از قبل ادامه خواهد داشت

نوری تاکید کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف در بحث ارتقای دانش روز به حداکثر بهره‌وری در محصولات کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان اهداف تامین کننده و پشتیان تولید و منابع دام و طیور و آبزیان حرکت خواهیم کرد و این مساله به عنوان یک ضرورت مطرح است.

به گفته شهربانو سلطانعلیانی مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی گلستان، پنج کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی متشکل از کارشناسان و محققان حوزه ترویج، بسیجیان و بخش خصوصی با رویکرد هر کاروان سه شهرستان فعالیت خود را از روز شنبه به مدت یک هفته در سطح استان آغاز کردند.

 

 

 

 

 

cf57df50-44ab-4800-b70b-84e1d3c612d4.jpg

4.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0