جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ 
  • تعداد بازدید : 428
  • کد خبر : ۲۳۳۷۳
عرضه محصولات زنان روستایی در نمایشگاه دایمی تولیدات باغ گیاهشناسی ملی ایران

عرضه محصولات زنان روستایی در نمایشگاه دایمی تولیدات باغ گیاهشناسی ملی ایران

در نشست مشترک دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع عرضه محصولات زنان روستایی در نمایشگاه دایمی تولیدات باغ گیاهشناسی ملی ایران مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی این جلسه با حضور دکتر جلیلی رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، مهندس بنی هاشم مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و مهندس ایمانی معاون دفتر روز 31 فروردین ماه در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع برگزار شد.

در این جلسه خانم بنی‌هاشم ضمن معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تولید توسط زنان روستایی و عشایری به تبیین عملکرد صندوق‌های اعتبارات زنان روستایی پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 20 شبکه متشکل از این صندوق ها در استان ها تحت عنوان صندوق های اعتبارات شهرستانی ایجاد شده است که به صورت رسمی و ثبت شده به عنوان صنف و در حکم اتحادیه تولیدکنندگان زنان روستایی فعالیت می‌کنند .

مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور بانوان، با اشاره به طرح دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در خصوص تولید محصولات استاندارد و گواهی شده که با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اجرا می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 400 محصول گواهی شده با مدیریت این دفتر و با نظارت مدیران کنترل کیفی توسط زنان روستایی تولید می‌شود که بازاررسانی آنها همواره با مشکل مواجه است.

مهندس فروغ السادات بنی هاشم همچنین به طرح زنجیره ارزش گیاهان دارویی توسط زنان روستایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در سال گذشته، حدود 100 هکتار زمین به کاشت گیاهان دارویی در استانها اختصاص یافت و تولید گیاهان دارویی جزء لاینفک فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری است.

دکتر جلیلی رییس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، ضمن معرفی موسسه و زیرساخت های آن برای جلب و جذب بازدید کننده و مشتریان و مصرف کنندگان مستقیم محصولات کشاورزی، ظرفیت‌های ایجاد شده از جمله فروشگاه جدید مجتمع رفاهی در محل باغ ملی گیاهشناسی برای عرضه مستقیم محصولات زنان روستایی و عشایری را برشمرد و افزود: با احداث این فروشگاه مدرن زمینه های ارتباط تولیدات زنان روستایی و ایستگاه فروش محصولات کشاورزی در باغ گیاهشناسی و عرضه آنها به بازدیدکننده‌های این باغ که جمعیت زیادی هستند، فراهم شده است.

گفتنی است، موسسه تحقیقات مراتع و جنگل ها در باغ ملی گیاه شناسی ایران واقع شده است. باغ ملی گیاه شناسی ایران به وسعت ۱۴۵هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران است. این باغ نه تنها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران شناخته می شود، بلکه از نظر پژوهش های علمی و دانشگاهی هم اهمیت زیادی دارد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0