شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 354
  • کد خبر : ۲۳۳۵۴
تفاهم نامه همكاری مشترك بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی و سازمان بسیج سازندگی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری مشترک در 6 ماده و 3 تبصره بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی روز سه شنبه 24 فروردین ماه سال 1400 در سالن اندیشه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، با حضور سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی، حاج آقا سعیدیان نماینده ولی فقیه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان، دکتر جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر رحمانی رییس بسیج سازندگی سازمان برگزار شد.

حاج آقا سعیدیان نماینده ولی فقیه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کاری که به بسیج سپرده شده، با بینش الهی و خوداتکایی بسیجیان همواره با سود و منفعت همراه بوده است، اظهار کرد : تفاهم با بسیج کار بکر و بسیار خوبی است که مزیت آن برای جمهوری اسلامی و به ویژه بخش کشاورزی خواهد بود.

 

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب بخش تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی کشور، این همگرایی با سازمان بسیج سازندگی به عنوان یک سازمان مردمی و علاقمند به خدمت به جامعه روستایی و عشایری را موجب افزایش درآمد کشاورزان و خدمت بیشتر به جوانان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دانست.

دکتر مویدی تعدادی از مواد و محورهای این تفاهم نامه را با موضوعات اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش کشاورزی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، اشتغال پایدار، فضای کسب و کار، زنجیزه ارزش، کمک و تسریع به امر آموزش، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش علمی و فنی بهره‌برداران بخش کشاورزی، حضور داوطلبانه آحاد مردم، تشویق جوانان برای مشارکت فعال و عام‌المنفعه برشمرد و گفت : اتفاق مبارکی با امضای این تفاهم نامه در توانمندسازی و اشتغال بخش کشاورزی، افزایش درآمدکشاورزان، محرومیت زدایی و رونق تولید رقم خواهد خورد.

سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه طرح بسیج سازندگی از بعد از انقلاب فعالیت خود را شروع کرد، افزود: در زمینه کشاورزی نیز بعد از ادغام دو وزارتخانه جهادسازندگی سابق و کشاورزی سابق براساس فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند، فعالیت‌های جهادگرانه نباید متوقف شود این سازمان با بیش از 700 هزار نفر عضو جوان فعال جهادگر تحت عنوان گروههای جهادی در روستاها خدمت می کند.

سردار زهرایی، بسیج را امتداد مردمی دستگاههای اجرایی معرفی کرد و گفت : این جوانان جهادگر می‌توانند به عنوان بازوهای کمک و سفیران بخش کشاورزی در منطقه خود در مردم پایی کردن اقتصاد مقاومتی قدم های موثری بردارند.

وی افزود : هم اکنون نیز در بحث صنایع تبدیلی ورود کرده ایم و با بیش از 24 هزار و هفتصد صندوق قرض الحسنه روستایی بدون تصدی گری  با 1300 تسهیلگر در امر اشتغال روستایی فعال هستیم.

سردار زهرایی بحث خلا پشتوانه علمی فعالیت‌های بسیج را مطرح کرد و خاطرنشان ساخت، با امضای این تفاهم نامه با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی موضوع از علم تا عمل تحقق خواهد یافت.

 

دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این سازمان را هسته‌ی علمی بخش کشاورزی کشور معرفی کرد و گفت: یکی از ارکان مهم کشاورزی در دنیا دانش و مهارت است. سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با 1700 عضو هیات علمی، 20 موسسه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف تخصصی بخش کشاورزی و 34 مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در کل کشور و با بیش از 370 ایستگاه تحقیقات کشاورزی متولی دستیابی به دانش نوین و نفوذ آن در بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهادکشاورزی، احصای جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی، معرفی ارقام جدید با کیفیت و عملکرد بالا، ثبت و کنترل کیفی بذور اصلاح شده، تولید واکسن دام، طیور و حتی انسانی، پایش منابع و ذخایر، مدیریت منابع بخش کشاورزی و مشارکت در سیاستگذاری‌های کلان بخش کشاورزی را ماموریت‌های مهم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی کرد.

دکتر بازرگان با بیان اینکه ترویج مسؤول انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی به عرصه است، اظهار داشت : همچنین آموزش کارکنان ، بهره برداران، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای، گسترش بخشی از هنرستان‌های کشاورزی و ... نیز برعهده آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی افزود : در ترویج کشاورزی در سال‌های اخیر کارهای بسیار مهمی انجام شده است اما با مسیر ارتقای بخش کشاورزی و نفوذ دانش هنوز با موانعی روبرو هستیم که با کمک مشارکت مردمی و ظرفیت‌های بسیجی که در زمان جنگ افتخار آفرید و هم اکنون در حوزه‌ی سازندگی در کنار دولت حضور دارد که شایان قدردانی است، این موانع برطرف خواهد شد.  

دکتر بازرگان در پایان سخنان خود، امضای این تفاهم نامه را فصل جدیدی در عرصه کشاورزی عنوان کرد که آثار آن در عرصه‌ها و تولید کشور نمایان می‌شود.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0