جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 380
  • کد خبر : ۲۲۷۱۷
كشاورزان پیشرو در تولید گیاه تریتیكاله تجارب موفق خود را در هفتمین برنامه ترویج نوآوری و تجارب موفق كشاورزی به اشتراك گذاشتند

کشاورزان پیشرو در تولید گیاه تریتیکاله تجارب موفق خود را در  هفتمین برنامه ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی به اشتراک گذاشتند

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، کشاورز پیشرو تولیدکننده تریتیکاله استان خراسان رضوی در هفتمین برنامه وبیناری ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی، مواردی که باعث موفقیت وی در افزایش عملکرد این محصول شده است را برشمرد.

محمد آشنا تولیدکننده برتر گیاه تریتیکاله، تحصیلات مرتبط در حوزه‌ی زراعت، استفاده از علوم روز کشاورزی ایران و جهان، استفاده از بذر اصلاح شده، رعایت تناوب کشت، انجام کشت به‌موقع، کوددهی به اندازه و به‌موقع و تلفیق کشاورزی و دامپروری را از رموز موفقیت خود در افزایش سطح زیر کشت تریتیکاله عنوان کرد.

وی در پایان سخنانش به سوالاتی که از سوی مخاطبان مطرح شد، پاسخ داد و سوالات اختصاصی خود را از پژوهشگر مروجان ارشد و مدیران بخش اجرا و بخش خصوصی مطرح کرد.

در ادامه، مجتبی عالی کشاورز نمونه استان مازندران و تولیدکننده برتر تریتیکاله در این استان، با بیان اینکه کشت این گیاه برای کشاورزان سودآور است گفت: با توجه به مسأله تامین نهاده، سعی بنده بر این بوده که خودم از محصول بذرگیری کنم و بدون اتلاف زمان در موعد مقرر در زمینی که خیس و چسبنده نباشد بذر را کاشت کنم.

وی با اشاره به زمان برداشت این محصول که اوایل اردیبهشت ماه است، گفت: گاهی به علت شرایط آب و هوایی و بارندگی زمان برداشت به تعویق می‌افتند که سعی ما بر این است که در زمان مشخص اوایل بهار این محصول را برداشت کنیم.

این کشاورز پیشرو از ارزش غذایی گیاه تریتیکاله گفت و اظهار کرد: این محصول غذای بسیار مفید و سالم است که مانند گندم و جو علاوه بر مصارف خوراک انسان به‌عنوان تامین علوفه دام نیز مصرف می‌شود.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0