جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 346
  • کد خبر : ۲۲۶۶۵
تعامل با انجمن علمی ترویج و آموزش كشاورزی و جامعه دانشگاهیان، در ترسیم راه آینده آموزش و ترویج كشاورزی كشور مهم است

تعامل با انجمن علمی ترویج و آموزش کشاورزی و جامعه دانشگاهیان، در ترسیم راه آینده آموزش و ترویج کشاورزی کشور مهم است

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر علی‌اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رییس شورای سیاستگذاری کنگره علمی ترویج و آموزش کشاورزی، در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار که روز سه شنبه ششم آبان ماه  سال جاری به‌صورت مجازی در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، ضمن ارایه پیام وزیر جهادکشاورزی به مناسبت آغاز این کنگره علمی، گفت: تعامل و ارتباط مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی با انجمن علمی ترویج و آموزش و جامعه دانشگاهیان در عرصه کشاورزی، در ترسیم راه آینده آموزش و ترویج کشاورزی کشور اثربخش و مهم است.

دکتر علی اکبر مویدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این کنگره علمی در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین معاونت آموزش و ترویج کشاورزی و انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران به‌صورت مجازی برگزار شده است، افزود: 8 موضوع تخصصی ترویج با عناوین؛ 1. نظام ترویج کشاورزی، چالش‌ها، فرصت‌ها و زمینه‌های بهبود، 2. آموزش کشاورزی و توسعه منابع انسانی بخش کشاورزی، 3. توسعه پایدار روستایی و کشاورزی، 4. آموزش عالی کشاورزی پایدار، صلاحیت محور و کارآفرین، 5. توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و روستایی و بازار، 6. منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، 7. کارآفرینی و کسب و کارهای نوپای کشاورزی و 8. ماموریت‌های جدید نظام ترویج، در 14 پانل طی سه روز از طریق سامانه ویدیو کنفرانس ارایه خواهد شد.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد، هفت کنگره قبلی، توسط انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و با همکاری دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است، کنگره هشتم، اولین تجربه‌ای است که به‌صورت همکاری مشترک با بخش اجرا (موسسه آموزش و ترویج کشاورزی) برگزار می‌شود و این افتخار بسیار بزرگی است که موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی میزبان این کنگره علمی بزرگ است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه  بیش از 400 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان روبرو شده است، افزود: پس از داوری، 88 مقاله برای ارایه شفاهی در 8 محور تخصصی و همچنین 191 مقاله نیز به‌صورت پوستر  پذیرفته شده است و هم‌زمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی در خصوص موضوعات مختلف آموزش و ترویج کشاورزی نیز برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای افزایش دانش و تجربه کارشناسان و دانشجویان است.

دکتر علی‌اکبر مویدی در پایان سخنان خود گزارش کوتاهی از مهم‌ترین عملکردهای آموزش و ترویج کشاورزی در سال‌های اخیر ارایه کرد و گفت: دو پدیده مهم تدوین و اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی و همچنین ادغام معاونت ترویج و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی سابق از مهمترین اتفاقات مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی بوده است. وی افزود: در گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی مهم‌ترین مساله حضور معنادار محققان در کنار مروجان در عرصه کشاورزی است که این حضور با هدف بررسی و احصای نیازها و مشکلات بخش کشاورزی و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها است. همچنین راه‌اندازی کمیته علمی – فنی آموزش و ترویج کشاورزی اتفاق مهم دیگری است که رقم خورده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0