شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 136
  • کد خبر : ۲۲۶۵۸
مروجان باید سخنگو و مدعی كشاورزان باشند

مروجان باید سخنگو و مدعی کشاورزان باشند

مهندس عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار که روز سه شنبه ششم آبان ماه  سال جاری، به‌صورت مجازی در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مروجان بخش کشاورزی باید قبل از هر نقشی که بر عهده دارند، سخنگو و مدعی اصلی کشاورزان باشند.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار با حضور مهندس کشاورز قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی، دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی  و رییس شورای سیاستگذاری کنگره،  دکتر حسینی رییس کنگره و رییس هیات مدیره انجمن علمی ترویج و آموزش کشاورزی، جمعی از روسای سازمان جهادکشاورزی و مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استانها، دکتر شهبازی، دکتر ملک‌محمدی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان ترویج کشاورزی با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از مروجان، دانشجویان و همکاران آموزش و ترویج کشاورزی کشور برگزار شد.

در این نشست مجازی، مهندس عباس کشاورز با اشاره به نقش اساسی مروجان در عرصه گفت: متولیان ترویج آنچه را که در دنیا برای حل مشکلات کشاورزی به دست آمده است را معرفی کنند و فقط به دانش داخلی اکتفا نکنند.

مروجان قبل از اینکه همکار بخش کشاورزی باشند باید سخنگو و مدعی کشاورزان باشند. حتما در عرصه باشند و از نزدیک مشکلات بخش کشاورزی را لمس کنند.

مهندس کشاورز در ادامه سخنان خود با تاکید بر تسریع انتقال دانش در عرصه، اظهار داشت: هر یافته و تجربه‌ای که وجود دارد باید در حداقل زمان به بهره‌برداران انتقال یابد چرا که اگر تاریخ مصرف تکنولوژی بگذرد، دیگر این تکنولوژی اقتصادی نخواهد بود.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر بهره‌گیری از دانش و تجربیات کشاورزان خبره، گفت: باشگاه‌هایی از کشاورزان پیشرو کشور ایجاد شود و بخشی از کارهای مروجان به آن‌ها واگذار شود.

مهندس عباس کشاورز در ادامه، با اشاره به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی گفت: مهم‌ترین چالش در بخش کشاورزی مسأله کم‌آبی است که هیچ برنامه و تصمیمی در وزارت جهادکشاورزی بدون در نظر گرفتن مسأله آب نباید تدوین شود.

مهندس کشاورز افزود: همچنین چالش خاک، میزان عملکرد و چالش کمبود سرمایه را از دیگر مسایل بخش کشاورزی برشمرد و گفت: اگر هر عضو خانواده بزرگ کشاورز در طول سال با استفاده از روش‌های شناخته شده یک دهم درصد مواد آلی خاک را بالا ببرد، در کمتر از ۱۰ سال شاهد رفع مشکلات خاک خواهیم شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0