پنج‌شنبه, 30 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 216
  • کد خبر : ۲۲۶۳۶
تاكید بر انتقال و ضریب نفوذ دانش در رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق كشاورزی

تاکید بر انتقال و ضریب نفوذ دانش در رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی دکتر اسکندر زند رییس شورای مشاوران وزیر جهادکشاورزی و دکتر مهدی خلج مشاور وزیر جهادکشاورزی، در چهارمین برنامه رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی با موضوع جو آبی که روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه  سال جاری به‌صورت مجازی برگزار شد، حضور یافتند.

در آغاز این نشست مجازی، دکتر علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ضمن خیر مقدم به روسای سازمان جهادکشاورزی حاضر در جلسه، مدیران ستادی و استانی و سایر شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی گفت: مفتخریم که سلسله برنامه‌های هدفمندی در راستای افزایش آگاهی و دانش کشاورزان در حال انجام است و امیدواریم پس از اتمام این برنامه که با هدف ضریب نفوذ دانش در عرصه انجام می شود، شاهد افزایش عملکرد و ارتقای سطح آگاهی و تجربیات کشاورزان باشیم.

دکتر اسکندر زند مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی در این نشست وبیناری، ضمن تقدیر از برگزاری رویدادهای ترویج نوآوری و تجارب موفق، گفت: تاکید این رویدادها بر انتقال دانش و آگاه‌سازی کشاورزان به خصوص کشاورزان خرده مالک است.

دکتر زند افزود: هدف اصلی تاکید بر ضریب نفوذ دانش در عرصه کشاورزی است. همانگونه که درخصوص کود در هکتار یا بذر در هکتار می گوییم، باید روی دانش در هکتار نیز تاکید داشته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست وبیناری، دکتر خلج ضمن تاکید بر برگزاری رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق در انتقال مفاهیم و یافته‌ها به بهره‌برداران به ویژه بهره برداران آسیب پذیر، گفت: برگزاری این قبیل رویدادهای اثربخش همچنین می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری درخصوص دام، طیور و زنبورعسل به دلیل آسیب پذیری بیشتر بهره‌برداران این بخش، باشد.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند در افزایش بهره‌وری موثر باشد و حتی در مباحث بهداشت، بیماری‌ها، تغذیه و اصلاح نژاد نیز خیلی مفید باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0