شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 197
  • کد خبر : ۲۲۴۵۴
رییس سازمان جهادكشاورزی استان كهگیلویه و بویراحمد مهمان برنامه اینترنتی استودیو كشاورز شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مهمان برنامه اینترنتی استودیو کشاورز شد

الیاس تاج‌الدینی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه ششم مهرماه سال جاری، مهمان برنامه اینترنتی استودیو کشاورز بود. در این برنامه اینترنتی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط رییس سازمان جهادکشاورزی استان تبیین و تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارایه گزارشی از توانمندی‌های کشاورزی این استان اظهار داشت: در چند سال اخیر خوشبختانه توانسته‌ایم در زمینه زراعت و باغبانی و دام به دستاوردهای بسیار خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد برسیم. وی افزود: برای مثال در تولید سیب در این استان با اصلاح باغات و ترویج فرهنگ اصلاح نهال و آبیاری بین کشاورزان تولید این محصول به 120 هزار تن رسیده است. همچنین تولید گردو با کیفیت بالا تقریبا به 12 هزار تن رسیده است.

تاج الدینی خاطرنشان ساخت: در زمینه باغات دیم در اراضی شیبدار نیز، این استان دستاوردهای خوبی داشته است. وی مشکل و چالش اصلی استان را در خرده مالکی و پایین بودن سطح معیشتی کشاورزان دانست و گفت: با اقداماتی که در زمینه کشاورزی قراردادی انجام شده است کمک شایانی به رفع موانع و چالش‌های پیش رو خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور محققان معین برای انتقال جدیدترین یافته‌ها به بهره‌برداران گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور و فعالیت محققان بسیار چشمگیر است و تقریباً در تمام کلاس‌های آموزشی که در عرصه برای بهره‌برداران برگزار می‌شود در کنار مروجان مسؤول پهنه‌های عملیاتی حضور دارند و جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی را در اختیار مروجان و بهره‌برداران قرار می‌دهند.

الیاس تاج‌الدینی با تاکید بر اینکه جامعه عشایری ساکن در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خصوص زنان عشایری در بحث زنجیره تولید نقش پررنگی دارند، گفت: غیر از تولیدات دامی و تولید گوشت قرمز که مازاد بر مصرف داخلی است، عشایر در زمینه‌های زراعی و باغی نیز در حال حاضر فعال هستند و زنان عشایری با کمک تسهیلگران زن روستایی در زمینه تولید گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل نیز فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فرآوری و جلوگیری از خام فروشی نیز سخنانی را ارایه کرد و در پایان از وزارت جهادکشاورزی خواهان همکاری بیشتر در زمینه پیشبرد اهداف کشاورزی قراردادی  در این استان شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0