شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 374
  • کد خبر : ۲۲۴۰۷
سیاست وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد كشاورزی، گسترش هنرستان های كشاورزی كشور به شكل تولید محور است

سیاست وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی، گسترش هنرستان های کشاورزی کشور به شکل تولید محور است

محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخشی از مراسم افتتاح و توسعه هنرستان های وابسته به وزارت جهادکشاورزی گفت: استان فارس دو هنرستان دارد، یکی هنرستان علی آباد کمین که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و دیگری هنرستان دخترانه فدک که در این هنرستان بیشتر رشته های صنایع غذایی مورد توجه است.

قاسمی افزود: با توجه به تمرکز استان فارس به مباحث فرآوری و همچنین نقش تولید مواد خام که حدود 10درصد محصولات کشاورزی کشور را دارد و علی رغم پیشرفت قابل توجهی که ما در سال گذشته داشتیم و به رتبه دوم فرآوری محصولات کشاورزی رسیدیم کماکان این ظرفیت وجود دارد که ما در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کنار مزرعه و در روستاها پیشرفت قابل توجهی را ایجاد کنیم  اگر نیروی ماهر و پرتوان در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که زنان می توانند نقش آفرینی ویژه ای داشته باشند با توجه به اینکه از دیرباز هم زنان در کنار مردان در بخش های کشاورزی فعالیت می کردند. برای مثال، صندوق خرد زنان در کنار کمک به کسانی که سایر مهارت لازم را فعالیت های کشاورزی پیدا کردند ایجاد شده است که بتوانند حمایت های موثر را از مشاغل کشاورزی آینده که به وسیله همین هنرستان های مهارت آموزی شکل می گیرد داشته باشند و کسب و کارهای کشاورزی در آتی توسط همین جوانانی که آموزش می بینند پایه ریزی شود.

این تجربه قبلا در کشور بوده است خوشبختانه از نو تمرکز فعالیت های کشاورزی در کنار آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به همین سمت آمده است که انشاءالله بتوانیم تربیت کننده افراد ماهر و کشاورزان ماهر آینده با علم روز و دانش روز باشیم.

در بخشی از این مراسم، علیرضا کمره ای معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش و مجتبی آذرکیش مدیرکل فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت متبوع به صورت وبینار حضور پیدا کردند.

علیرضا کمره ای معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت گسترش هنرستان های فنی حرفه ای بهویژه هنرستان های کشاورزی گفت: این اتفاق بسیار مبارک است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود :هنرستان های کشاورزی باید با حداکثر ظرفیت کار کنند. سیاست ما گسترش بخش کشاورزی و جوان سازی این بخش است.

وی در ادامه گفت: هنرستان های وابسته از چند جهت دارای اهمیت است.  از حیث استانداردهای آموزش با رویکرد  هدر نرفتن منابع پایه کشاورزی،  همچنین این هنرستانهای کشاورزی با مرجع تخصصی، کیفیت و راهبری توسط افراد متخصص و با تجربه در بخش کشاورزی هدایت می شوند.

علیرضا کمره ای انتظار آموزش و پرورش را  حمایت وزارت جهادکشاورزی، مشمول حمایت طرح های اشتغال زایی دانست و اظهار کرد: تربیت نیروی کار ماهر در بخش کشاورزی بهترین فرصت در سال جهش تولید است.             افزایش انگیزه برای جذب جوانان در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر در تعامل با وزارت جهادکشاورزی بستر مناسبی محیا شده  تا نسل جوان ترغیب شده و به آموزش کشاورزی روی بیاورند و نیروی ماهر و توانمند برای ورود به جامعه کشاورزی و اتصال به محور تولید و توسعه تربیت شود.

قابل ذکر است، این مراسم به صورت زنده از شبکه اجتماعی تاک، استودیو کشاورز و پورتال سازمان جهادکشاورزی استان فارس پخش شد و مراکز آموزش استانها به صورت آنلاین همراه برنامه بودند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0