شنبه, 5 مهر 1399
Slogan
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ 
رییس سازمان جهادكشاورزی استان خراسان رضوی در برنامه اینترنتی استودیو كشاورز؛ بخش كشاورزی می‌تواند موتور محركه بخش صنعت و خدمات باشد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی در برنامه اینترنتی استودیو کشاورز؛ بخش کشاورزی می‌تواند موتور محرکه بخش صنعت و خدمات باشد

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، محمدرضا اورانی رییس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی روز یکشنبه 23 شهریورماه  سال جاری، مهمان برنامه اینترنتی استودیو کشاورز بود.

مهندس اورانی با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کل تولیدات کشاورزی کشور 25 میلیون تن و سهم استان خراسان بزرگ حدود 1/5 میلیون تن  بوده است، اظهار کرد: به برکت تلاش کشاورزان، تولیدکنندگان، تسهیلگران ترویج، کارشناس مروجان و محققان، این تولیدات در پایان سال 98 به 125 میلیون تن رسیده است و سهم خراسان رضوی7/5 میلیون تن و تولید بخش کشاورزی در طی این چهل سال 5 برابر شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی با توصیف سیمای کشاورزی استان گفت: بخش کشاورزی استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور، با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وسیع، قریب به یک میلیون هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از 15 میلیون واحد دامی، در مجموع با تولید بیش از 7میلیون تن تولید انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان به ارزش ناخالص اقتصادی بیش از 349 هزار میلیارد ریال جایگاه تعیین کننده‌ای در اقتصاد  ملی و استان داشته است. وی افزود: این استان نقش مهمی در تامین نیازهای حیاتی جامعه، امنیت غذایی، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع و ایجاد اشتغال ایفا کرده است.

اورانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی می‌تواند موتور محرکه بخش صنعت و خدمات باشد ابراز کرد: کشورهای پیشرفته از توسعه بخش کشاورزی به توسعه صنعت و خدمات رسیده‌اند. وی تصریح کرد: بخش کشاورزی می‌تواند نجات‌دهنده کشور باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی همچنین خاطرنشان ساخت: باید مشارکت کشاورزان نخبه، تشکل‌ها و صنوف کشاورزی را در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها افزایش دهیم.  وی افزود: باید ورود دانش را به بخش کشاورزی جدی بگیریم و این مهم فقط با آموزش و ترویج میسر است،

اورانی نگاه قالب در مسئولان کشور را عمرانی دانست و گفت: آموزش و ترویج چون یک کار فرهنگی و تغییر رفتاری است و قابل مشاهده نیست، بنابر این باید آموزش و ترویج را جدی بگیریم.

مهندس اورانی در پایان  با اشاره به نقش رسانه در بخش کشاورزی اظهار کرد: شاید به تعداد هر کشاورز یک آموزشگر نداشته باشیم ولی با استفاده از ظرفیت  رسانه‌ها می‌توانیم از روزهای مزرعه  و بسیاری از این فرصت‌ها برای آموزش بهره‌برداران و  خانواده آن‌ها نیز استفاده کنیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.6.5.0
    V5.6.5.0