پنج‌شنبه, 30 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۱/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 306
  • کد خبر : ۲۱۷۸۵
مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد
مهارت‌آموزی بیش از ۴۰ هزار نفر از كاركنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه كشاورزی
مهارت‌آموزی بیش از ۴۰ هزار  نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه کشاورزی

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از مهارت‌آموزی ۴۰ هزار و ۲۹۵ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه کشاورزی  در ۹ ماهه سال 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از خبرگزاری ایانا، دکتر مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به مهارت‌آموزی ۴۰ هزار و ۲۹۵ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه کشاورزی در ۹ ماهه سال 98، گفت: تعهد وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش سی هزار نفر از سربازان وظیفه بوده که تاکنون بیشتر از تعهد خود عمل کرده است.

وی یادآور شد:  با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان باید یک مهارت داشته باشند، مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

طهماسبی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای توسط وزیر جهاد کشاورزی با رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در دی‌ماه سال گذشته به امضا رسیده است.

طهماسبی با اشاره به جزییات انعقاد این تفاهم نامه، گفت: در این تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی، آموزش 30 هزار سرباز وظیفه را در سال ۹۸ متعهد شده بود.

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران گفت: نیازسنجی برای آموزش در این بخش انجام‌ و پرطرفدارترین رشته‌هایی که سربازان برای یادگیری ابراز علاقه کرده‌اند، انتخاب ‌و برای این رشته‌ها، استانداردهای آموزشی در نظر گرفته‌شده است.

 وی بابیان اینکه ده روز آموزش (معادل ۶۰ ساعت آموزشی) برای سربازان وظیفه ارائه می‌شود، گفت: تاکنون این دوره ‌های آموزشی توسط مدرسان وزارت جهاد کشاورزی در پادگان‌های آموزشی ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و وزارت دفاع برای نیروهای وظیفه برگزار شده است.

وی، رشته‌های آموزش داده‌شده توسط مدرسان وزارت جهاد کشاورزی را باغبانی، زراعت، علوم دامی و شیلاتی عنوان و خاطرنشان کرد: رشته‌های پرورش ماهیان زینتی، پرورش بوقلمون، پرورش گیاهان دارویی، پرورش گل و گیاهان زینتی و رانندگی تراکتور از مواردی بوده که بیشترین فراوانی آموزش را در کل کشور داشته است و این آموزش‌ها در راستای  اجرایی کردن سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

وی با اشاره به ایجاد گلخانه‌های هوشمند در پادگان‌های کشور، گفت: در سال آینده گلخانه‌های هوشمند در پادگان ۵ استان به‌صورت پایلوت پیاده‌سازی خواهد شد و هزینه پیاده‌سازی این گلخانه‌های هوشمند با پادگان‌ها خواهد بود و خدمات مشاوره‌ای توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0