جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 388
  • کد خبر : ۲۱۰۵۷
گفتگوی زنده رادیویی رییس موسسه آموزش و ترویج كشاورزی با "برنامه كندیمیز" آذربایجان غربی

گفتگوی زنده رادیویی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با "برنامه کندیمیز"  آذربایجان غربی

دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به همراه مهندس بیتا احمدیان مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی استان آذربایجان غربی روز چهارشنبه 17 مهرماه سال جاری در بدو ورود به این استان، در گفتگوی زنده رادیویی "برنامه  کندیمیز"  شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، برنامه رادیویی «کندیمیز» به معنای «روستای ما»، با قدمت تولید بیست و هشت ساله که حدود نوزده سال به‌صورت زنده پخش می‌شود، در حوزه کشاورزی به‌خصوص ترویج کشاورزی،  مخاطبان بسیاری از  جامعه بهره‌برداران بخش کشاورزی را به خود جذب کرده است و با قابلیت پخش در  بیش از پنج استان کشور  فعالیت می‌کند.


  در این برنامه رادیویی، دکتر مویدی ضمن ارج نهادن به این چنین برنامه‌هایی، اظهار کرد:  ماندگاری اینگونه برنامه‌ها، به خاطر موفقیت در جذب مخاطبان است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در ادامه سخنان خود ضمن تشریح برنامه‌های وزارت متبوع در راستای دانش بنیان کردن کشاورزی، ابراز کرد: در کشورهای درحال توسعه وابستگی از منابع به سمت دانش است و این دانش در حوزه کشاورزی در افزایش تولید محصولات سالم کشاورزی نمود دارد.


در ادامه این برنامه، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان، جایگاه ترویج در کشاورزی را تشریح کرد و گفت: ترویج متولی امر آموزش، آگاهی و توانمندسازی بهره‌برداران کشاورزی است و مروجان نزدیک‌ترین افراد به بهره‌برداران هستند که دانش بخش تحقیقات و سیاست‌های بخش اجرا را به بهره‌برداران منتقل می‌کنند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی  در ادامه، ضمن پاسخگویی به سوالاتی که از سوی مخاطبان مطرح شد اظهار داشت: فضای گسترده‌ای برای کار و تلاش وجود دارد، چرا که  علم و دانش همواره به‌روز رسانی می‌شود و با اجرای صحیح برنامه‌های نظام نوین ترویج کشاورزی، اطلاعات و یافته‌های تحقیقاتی روز کشور و دنیا به‌طور مستقیم به بهره‌برداران منتقل می‌شود.

دکتر مویدی با اشاره به 7700 پهنه کشاورزی در کشور، استان آذربایجان غربی را جز استان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی دانست که در برخی محصولات مانند سیب، عسل، چغندرقند و غیره دارای رتبه اول کشور است و حدود 65 مرکز جهادکشاورزی و 261 کارشناس مروج مسوول دارد که در  پهنه‌ها حضور دارند. وی افزود: مسوولیت هر پهنه به یک کارشناس مروج سپرده شده و مروجان دوره‌های آموزشی دیده‌اند و ضمن ارتباط مستقیم با بهره‌برداران به مسایل آن‌ها رسیدگی می‌کنند و پاسخگو هستند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از شرکت در  این برنامه زنده رادیویی، ارتباط با مخاطبان کشاورز و بهره‌بردار  آذری زبان کشور  را افتخار بزرگی خواند و خاطرنشان ساخت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور با تمام توان خود و بهره‌گیری از نیروهای متخصص، محققان، پژوهشگران و مروجان در عرصه آماده خدمت به روستاییان و عشایر کشور است.




امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0