Friday, April 19, 2024 FA
  • time : 00:00
  • Date : Wed Sep 23, 2020
  • item visited : 300
  • news code : 22410
معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج كشاورزی در آیین افتتاح و توسعه هنرستان های بخش كشاورزی؛ طرح تربیت كشاورزان آینده با تاكید وزیر جهادكشاورزی جز اولویت های وزارت جهاد كشاورزی است

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح و توسعه هنرستان های بخش کشاورزی؛ طرح تربیت کشاورزان آینده با تاکید وزیر جهادکشاورزی جز اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است

معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح و توسعه هنرستان های بخش کشاورزی گفت: طرح تربیت کشاورزان آینده با تاکید وزیر جهادکشاورزی جز اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است. قدم اول در مسیر تحقق این طرح، ورود همین نوجوانان به عرصه کشاورزی و کیفیت آموزش بوده است. تولید همراه با آموزش و اتصال این نوجوانان به اشتغال و زنجیره تولید با همکاری وزارت آموزش و پرورش جز اهداف اصلی ماست.

ارکیده حیدرنژاد افزود: هرم نیروی انسانی و سن و سواد بهره برداران بخش کشاورزی نامتوازن شده است. در هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی، تا پایان برنامه هفتم تعداد هنرستان های وابسته به بخش کشاورزی حداقل باید به ۵۰ هنرستان افزایش یابد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ هزار دانش آموز رشته کشاورزی داریم. که یک و سه  درصد از کل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه است که این درصد تا پایان برنامه هفتم به چهار درصد خواهد رسید.

در بخش دیگری از این مراسم، ابراهیم زارع، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، اظهار کرد:  ما در بخش کشاورزی هم معضل بی سوادی و هم سن بالا داریم.

وی افزود: براساس آخرین سرشماری که انجام شده است حدود 69 درصد کشاورزان کشور کم سواد و بی سواد هستند و از نظر سنی 53 درصد کشاورزان سنشان بالای 50 سال است.

زارع تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که بخش کشاورزی در کشور ما دارد تربیت کشاورزان آینده در همه زنجیره تولید از ابتدای تولید تا صنایع فرآوری که تکمیل کننده بخش تولید است لازم و ضروری  است.

در حاشیه این مراسم معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به همراه معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از هنرستان دخترانه کشاورزی فدک و امکانات آزمایشگاه ها و دیگر ظرفیت های این هنرستان بازدید کردند.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.10.0
    V6.1.10.0