شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 134
  • کد خبر : ۲۲۱۵۲
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛
هدف‌گذاری برای آموزش ۶۴ هزار نفر از كاركنان وزارت جهاد كشاورزی
مدیرکل دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛
هدف‌گذاری برای آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از ایانا، سید جلال‌الدین بصام، مدیرکل دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در ۱۲ حوزه، گفت: ۴۰ ساعت آموزش برای کارشناسان و ۶۰ ساعت برای مدیران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی در قالب جدید طراحی و بازنگری شده و از حالت کلی و جزیره ای خارج و به شکل پودمانی آموزش داده خواهند شد که در نهایت به شایستگی منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان درباره این مدل گفت: در این مدل هر شغل با شرح وظایف همان شغل بررسی می‌شود و برای هر شغل شایستگی های تخصصی و عمومی تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شایستگی‌های تخصصی مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌های تخصصی، نرم افزاری، سخت افزاری مرتبط با شغل برنامه ریزی می شود، یادآور شد: در شایستگی های عمومی نیز تعالی فرهنگی و عقیدتی، آشنایی با قوانین و مقررات، توسعه توانمندی ادارای و سازمانی، توسعه بینش اجتماعی و اقتصادی، مهارت در ارتباط با دیگران تعریف شده است.

بصام افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی کارکنان در این مدل در بخشی از وزارتخانه از جمله معاونت باغبانی، سازمان شیلات ایران ، معاونت‌های امور دام و معاونت زراعت آغاز شده است.

بصام در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصوبات سازمان اداری و استخدامی، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی نیز کانون ارزیابی و توسعه مدیران زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه تشکیل شده و در مرکز تحول و نوسازی اداری فعال است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی انجام شده برخی از افراد نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی داشته‌اند، گفت: این دورهها بر اساس شایستگی عمومی مدیران حرفه‌ای در سه سطح پایه، میانی و ارشد تعریف شده است.

بصام با بیان اینکه مجموع ۸۱ دوره در ۱۶ شایستگی بر اساس شیوه نامه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، یادآور شد: شیوه‌نامه اجرای دوره های مرتبط با شایستگی عمومی و حرفه‌ای مدیران نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان بابیان اینکه اواخر تیرماه نیز دوره‌هایی برای  3هزار نفر از مدیران پایه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های استانی برگزار خواهد شد، گفت: دوره‌های مسئولیت‌پذیری، تیم و شبکه‌سازی، تفکر تحلیلی و حل مسئله، هدف‌گرایی، هدایت عملکرد، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت‌های ارتباطی، نظارت و کنترل، آینده‌نگری و تفکر راهبردی ازجمله این دوره‌هاست که به دلیل شیوع کرونا به‌ صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0