شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 105
  • کد خبر : ۲۲۱۴۲
نشست همكاری های مشترك آموزش و ترویج و دفتر سلامت غذا و محیط زیست

نشست همکاری های مشترک آموزش و ترویج و دفتر سلامت غذا و محیط زیست


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، روز دوشنبه 16 تیرماه نشست مشترکی بین مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، به‌منظور بررسی فعالیت‌های مشترک و پیشنهاد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص در سالن مروج موسسه برگزار شد.

در این نشست، دکتر رفیعی پور مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا، آموزش و ترویج را مخزن اطلاعات بخش کشاورزی معرفی کرد و گفت: ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده در کنار این منبع اطلاعات ورود پیدا می کنیم تا رواج اطلاعات و شایعات غلط در بحث سلامت غذا و تولید محصولات سالم را متوقف کنیم.

دکتر رفیعی پور با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی تضمین کننده سلامت غذا در جامعه است، گفت: این موضوع شعار نیست و قابل دفاع است. وی افزود: با هزینه اندک در بحث آموزش بهره‌برداران ما می‌توانیم از خسارت‌های کلان بخش کشاورزی با رعایت امنیت زیستی، پیشگیری کنیم.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در بخش دیگری از این نشست، استفاده از ظرفیت فراهم شده برای آموزش‌های از راه دور را مغتنم برشمرد و گفت: فضای مجازی، دوره‌های وبینار و حتی برگزاری نمایشگاه یا جشنواره‌های مجازی در حوزه‌ی مهم سلامت غذا و تولید محصولات سالم به دلیل جذابیت بحث، مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد.

دکتر مویدی هم‌افزایی و مشارکت دو مجموعه را به منظور  ارتقای سلامت جامعه امری ضروری دانست.

در این نشست مشترک، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر زنان روستایی و عشایری از ظرفیت و ورود بخشی از زنان روستایی به سمت تولید محصولات سالم و گواهی شده اشاره کرد و گفت: با عدم حمایت و تعطیلی این بخش، مقدار زیادی از تولید این محصولات به خصوص در باغچه‌های سلامت متوقف خواهد شد، بنابراین باید به سمت تشویق و حمایت زنان روستایی قدم‌های مشترکی برداریم.

دکتر اسماعیل کرمی دهکردی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی، گزارش عملکرد برنامه جامع ترویج و آموزش در طرح ارتقای سلامت و تولید محصولات گواهی شده را ارایه کرد. وی با اشاره به استقرار دبیرخانه ملی ترویج و آموزش ارتقای سلامت محصولات و توسعه کشاورزی پایدار در موسسه، به بیان فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک دو مجموعه پرداخت.

در پایان این جلسه، همچنین همکاری‌های مشترک در حوزه رسانه و فناوری‌های نوین مبتنی بر IT و ICT و آموزش های مهارتی بهره‌برداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0