شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 204
  • کد خبر : ۲۲۱۲۰
تجربیات موفق حاصل از اجرای برنامه‌های ترویجی در روز سوم ارایه گزارش عملكرد مدیران هماهنگی ترویج استان‌ها به اشتراك گذاشته شد

تجربیات موفق حاصل از اجرای برنامه‌های ترویجی در روز سوم ارایه گزارش عملکرد مدیران هماهنگی ترویج استان‌ها به اشتراک گذاشته شد


سومین جلسه از سلسله نشست‌های ارایه گزارش عملکرد سال 98 و برنامه عملیاتی سال 99 مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی کشور، با ارایه گزارش استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی روز 10 تیرماه سال جاری در سالن مروج برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در این جلسه، مهم‌ترین تجربیات موفق حاصل از اجرای برنامه‌های ترویجی چهار استان برای دیگر استان‌ها و مدیران ستادی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به اشتراک گذاشته شد. 


دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست که با حضور قائم‌مقام و مدیران کل موسسه و مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت:  با ارایه این گزارش عملکردها، مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها می‌توانند از حقانیت فعالیت‌های آموزشی و ترویجی دفاع کنند. وی افزود: حٌسن اجرای این ویدئوکنفرانس‌ها این است که تعداد جلسات بیشتری در فاصله زمانی کمتر برگزار شود و همچنین مشکلات زیرساختی مشخص و ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف و اصلاح می‌شود.

در ادامه جلسه، رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی - ترویجی در عرصه گفت: اگر برنامه‌های آموزش و ترویج دچار خدشه و چالش شوند، به تمام برنامه‌های کشاورزی کشور آسیب وارد می‌شود. بنابراین پیشرفت و ارتقای فعالیت‌های ترویجی باید مهم‌ترین اولویت باشد.


دکتر موسوی قائم‌مقام موسسه نیز بیان کرد: مساله محور و اثربخش بودن فعالیت‌های ترویجی به این معناست، که مروجان در پهنه‌ها باید با کشت قالب عرصه خود، چالش‌ها و بحران‌های منطقه و علت فاصله دهک پایین و بالا را بشناسند و به دنبال حل این مسایل باشند. موسوی با اشاره به اینکه باید دارای سازمان کار منسجمی باشیم گفت: برنامه‌ریزی، اجرا، بعد نظارت و ارزیابی باید به طور جدی انجام شود تا به این سازمان کار مشخص برسیم.

دکتر موسوی با تاکید بر مستندسازی فعالیت‌ها به‌خصوص به‌صورت تصویری (فیلم کوتاه، عکس، موشن گرافی و ....) گفت: این مهم باعث می‌شود ردپای ترویج را در اثربخشی طرح‌های شاخص وزارت جهادکشاورزی شاهد باشیم. قائم‌مقام موسسه آموزش و ترویج کشاورزی افزود: انتظار می‌رود تحلیل‌های گزارش بر روی ظرفیت‌های شاخص و پتانسیل موجود در هر استان انجام شود و راهکار، رهیافت و الگوی مشخصی تعیین شود. موسوی با اشاره به ایده‌ها و تجربیات موفق هر استان گفت: این تجربیات می‌تواند در اجرای پروژه‌های ملی نیز به کار گرفته شود.

از جمله نقطه نظرات و پیشنهادهای ارایه شده توسط مدیران کل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی پس از ارایه گزارش عملکرد چهار استان فوق‌الذکر، می‌توان به نگاه ویژه به جامعه عشایری در استان چهارمحال و بختیاری در برنامه‌ریزی و ارایه طرح‌های ترویجی، تولید فیلم‌های کوتاه دو دقیقه‌ای از تجربیات داخلی یا حتی بین‌المللی، اشتغال‌محور بودن آموزش‌های مهارتی بهره‌برداران، ارزیابی میزان تحقق و اثربخشی طرح‌های ترویجی ملی و استانی در عرصه، به‌روز نگهداری اطلاعات سامانه جامع پهنه‌بندی و همچنین حفظ ثبات در پهنه‌بندی‌ها، پیگیری تحقق سهم اعتبارات استانی و ملی، توسعه فعالیت‌های ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان از محل منابع ملی و استانی، سه موضوع ویژه ترویج ظرفیت سازی جوانان روستایی و عشایری، ظرفیت سازی تشکل‌های روستایی و عشایری، ترویج ظرفیت‌سازی بازار محصولات کشاورزی(ترویج بازار محور) در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.










امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0