جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 161
  • کد خبر : ۲۲۰۹۲
اقدامات اثربخش و مساله‌محور فعالیت‌های ترویجی استان‌های البرز، ایلام، بوشهر و تهران گزارش شد

 اقدامات اثربخش و مساله‌محور  فعالیت‌های ترویجی استان‌های البرز، ایلام، بوشهر و تهران گزارش شد


دومین جلسه از سلسله نشست‌های ارایه گزارش عملکرد سال 98 و برنامه عملیاتی سال 99 مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی کشور با ارایه گزارش استان‌های البرز، ایلام، بوشهر و تهران برگزار شد، این نشست با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر موسوی قائم مقام، مدیران کل،  مدیر طرح و برنامه، مدیر نظارت و ارزشیابی موسسه و مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها روز شنبه هفتم تیرماه سال جاری، به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات مروج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست، به ترتیب مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌های البرز، ایلام، بوشهر و تهران گزارش عملکرد سال 98 و برنامه سال 99 استان خود را ارایه کردند.  



دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با تاکید بر اینکه سهم فعالیت‌های آموزشی ترویجی باید به‌صورت ویژه در فعالیت‌های استانی و ستادی مشخص شود گفت: این هنر مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی کشور است که با مستندسازی و پررنگ‌کردن چند فعالیت شاخص هر استان و همچنین تهیه اینفوگرافی، موشن‌گرافی، آلبوم تصاویر و در واقع مستند سازی بصری و کیفی همواره آمادگی ارایه این فعالیت‌های شاخص را به مدیران ارشد وزارت متبوع و جامعه کشاورزی کشور داشته باشند.

دکتر مویدی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: انتظار می‌رود از فرصت پیش رو نهایت استفاده و بهره‌برداری را در ارتقای سطح آموزش مدیران و کارکنان در استان‌ها داشته باشیم. گزارش‌ها با رعایت زمان‌بندی و اولویت‌بندی از پیش تعیین شده به‌صورت کاملا حرفه‌ای ارایه شود تا سایر استان‌ها بتوانند از تجربیات ناب و خلاقانه‌ای که در برخی استان‌ها اتفاق افتاده است الگوبرداری کنند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، نقش ترویج را در اجرای طرح یاوران تولید بسیار پررنگ برشمرد و تاکید کرد در برنامه‌ریزی برای حضور معنادار محققان در عرصه، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها باید به‌طور جدی وارد شوند. 



در ادامه جلسه، دکتر موسوی قائم مقام موسسه بیان داشت: بهتر است در ارایه گزارش‌ها به پیش بینی عملکرد و میزان تحقق برنامه پرداخته شود و همچنین مسایلی که مطرح می‌شود با هدف‌گذاری بر روی حل مساله و تجزیه و تحلیل آن مورد بحث قرار گیرد. دکتر موسوی همچنین تاکید کرد، مساله محور بودن برنامه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه و پتانسیل‌های موجود در هر استان بازنگری شود.

قائم‌مقام موسسه با اشاره به اینکه سرلوحه فعالیت‌های ترویجی همچنان طرح نظام نوین ترویج و در سال جدید، گام دوم این نظام که طرح یاوران تولید است می‌باشد، گفت: بهتر است گزارشی ارایه شود که سازمان‌دهی و ارزیابی شده باشد، قابل دفاع و نقد کردن باشد و تمامی ظرفیت‌های استان را به نمایش بگذارد.

پس از ارایه گزارش عملکرد چهار استان فوق الذکر، مدیران کل موسسه پیشنهادها و نقطه نظراتی ارایه دادند که تحلیل بیشتر طرح‌های ارایه شده، تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای در استان با هماهنگی و کمک ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی، عملیاتی شدن پروژه‌های شاخص ملی، اهمیت موضوع طبقه بندی مخاطبان و بحث مخاطب شناسی، بالا بردن سطح مشارکت مراکز جهادکشاورزی در تصمیم‌گیری‌ها، به‌روز رسانی سامانه یکپارچه پهنه‌بندی و اطلاعات مروجان مسوول پهنه در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات وزارت جهادکشاورزی و ارایه گزارش‌های مساله محور و اثربخش از اهم موارد مطرح شده بود.








امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0