جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ 
  • کد خبر : ۲۱۷۱۶
selectedimage
بیش از ۱۶ درصد مناصب مدیریتی البرز در اختیار بانوان است

بیش از ۱۶ درصد مناصب مدیریتی البرز در اختیار بانوان است

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز با اعلام تحقق وعده دولت در سهم ۳۰ درصدی زنان در کسب مدیریت ها تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: این سهم در البرز تاکنون به بیش از ۱۶ درصد رسیده است.

مریم اسماعیلی فرد روز یکشنبه درجشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و آیین رونمایی از نخستین نشان محصول گواهی شده کشاورزی که در سالن امام خمینی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: جایگاه زن مسلمان ایرانی هم در منزل و هم در اجتماع بسیار خاص و ویژه است که دولت برای ارتقای زنان در مناصب مدیریتی سیاست خاصی را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: عناوین  مدیریتی فرصتی مهم برای  معرفی زنان مسلمان ایرانی است  و تمام  دستگاه های اجرایی در البرز موظف هستند از ظرفیت بانوان استفاده کنند.

اسماعیلی فرد گفت: در سال جاری با دستور استاندار البرز  مجمع مشورتی بانوان استان ایجاد شده که منتخبین ۲۶ قشر بانوان استان در آن حضور دارند. انتخابات این مجمع در سطح شهرستانی انجام شده و پس از آن انتخابات مجمع در استان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اکنون مناصب مدیریتی توسط بانوان را  شاهد هستیم  اما  در شوراهای اداری آقایان حضور دارند و تصمیم گیری می کنند و خیلی مهم است که  نگاه زنانه و مادرانه در تصمیمات دخیل شود زیرا خوب شدن دنیای ما نیاز به نگاه زنانه و مادرانه دارد و نیاز ا ست تا همه دور یک سفره و با یک هدف واحد بنشینند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت:  مادر بودن به صورت الزامی فقط به فرزندپروری نیست بلکه خصلتی است که بلد است صبر کند، مهربانی کند و مراقب به حاشیه رفتگان جهان باشد.

اسماعیلی فرد افزود: بانوان ایرانی در شرایط حساس کنونی که دیو و دشمن هم قسم شده اند تا ناامیدی را به کام ایرانیان بریزند، ما می گوییم «ما می توانیم» و ایران اسلامی سخت تر از این شرایط را  عبور کرده و ما می توانیم سفیران امید، مهربانی و توانمندی باشیم.

در این آیین ضمن رونمایی از نخستین نشان محصول گواهی شده کشاورزی استان البرز، فیلم مستند نامداران جهاد سبز که به معرفی کارآفرین نمونه البرزی «زهرا سیفی» پرداخته،‌ نمایش داده شد.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0