شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 227
  • کد خبر : ۲۱۶۸۴
در مراسم بزرگداشت مقام زن در سالن اجلاس سران؛
رییس جمهور از غرفه وزارت جهادكشاورزی در زمینه توان افزایی زنان در تولید و مصرف محصول سالم بازدید كرد

در مراسم بزرگداشت مقام زن در سالن اجلاس سران؛

رییس جمهور از غرفه وزارت جهادکشاورزی در زمینه توان افزایی زنان در تولید و مصرف محصول گواهی شده

بازدید کرد


دکتر حسن روحانی رییس جمهور به همراه معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و هیات همراه، از غرفه وزارت جهادکشاورزی و اجرای تفاهم‌نامه مشترک در زمینه توان افزایی زنان در تولید و مصرف محصول گواهی شده در مراسم بزرگداشت روز زن و مقام مادر در سالن اجلاس سران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسن روحانی در نشست ملی زنان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اینکه امام (ره) راه را گشود تا زنان بتوانند در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم زنان در عرصه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نانو و آی‌تی حضور فعالی دارند.



وی با اشاره به آماری در خصوص فعالیت و حضور زنان در عرصه‌های مختلف در کشور تاکید کرد: بر اساس آمار امور استخدامی کشور، در پست‌های مدیریت ۵۳ نفر در این دولت به تفکیک معاون وزیر و هم‌تراز ۲۰ نفر مشاور وزیر، ۲۵ نفر دستیار وزیر و چهار نفر سفیر جزء موارد مدیریت ارتقایی است که تا امروز حاصل شده است.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای شرایط زندگی بهتر در روستاها، افزود: افراد و آن‌هایی که اهل مطالعه و آمار هستند بدانند وضع روستا‌ها از سال ۹۲ تا ۹۸ در بخش‌های آب، برق، گاز، راه، آموزش، بهداشت و ارتباطات و حتی در بخش کشاورزی و صنایع دستی و اشتغال وضعیت بهتری را نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

دکتر روحانی تاکید کرد:​ ۱۴ هزار روستا از زمان رژیم گذشته تا اول دولت ما دارای گاز بوده‌اند امروز ۳۰ هزار روستا گاز دارند یعنی بیش از دو برابر می‌باشد و این شش سال بیش از کل تاریخ ایران برای روستا‌ها از لحاظ گازرسانی تلاش و کار شده است.در میاان عالم بهترین الگو، الگوی فاطمی است
رئیس جمهور همچنین با تبریک روز مادر و روز میلاد فرزند حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل، افزود: حضرت فاطمه(س) به‌عنوان بهترین الگو و نمونه برای زندگی و سلوک ما است و نیز برای خلق و خوی و سبک زندگی ما می‌تواند الگو و معیار بسیار خوبی باشد. دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور زنان در سیاست را مهم توصیف کرد و گفت: خانم ها قادرند کسانی را که افکارشان، نیاتشان و تصمیماتشان برای پیشرفت کشور مفیدتر است، انتخاب کنند. دکتر روحانی افزود: نقش زنان در آینده کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: رهبری عاطفه، ​ نظم و ​آرامش در خانواده بر عهده زن است. مسکن یعنی محل آرامش، خانه بدون وجود زن مسکن نیست.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گزارشی از روند تصویب و اجرای مصوبات نشست قبلی ستاد ملی زن و خانواده در خصوص شاخص‌های عدالت جنسیتی، نشاط و تندرستی زنان و دختران و آموزش‌های خانواده ارائه داد.

در این مراسم، شمسی احمدی کارآفرین نمونه و تولیدکننده محصولات گواهی شده از شهرستان میناب استان هرمزگان، در حضور رییس جمهور، گزارشی از فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در صندوق‌های خرد ارایه داد و درخواست‌ها و پیشنهادهایی درخصوص مسایل و مشکلات پیش رو در عرضه محصولات تولید شده توسط زنان روستایی و عشایری به مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تسهیل قانون در صدور جوازهای مربوطه را مطرح کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از کتاب‌های «گفتگو‌های خانواده در استان‌های مختلف»، «شاخص‌های عدالت‌های جنسیتی» به همراه شناسنامه شاخص‌ها و کتاب «۲۵ + پکن» با موضوع عملکرد جمهوری اسلامی ایران و جایگاه زنان ایرانی در سطح جهان رونمایی شد.















امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0