جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 404
  • کد خبر : ۲۱۵۷۶
برگزاری نشست تخصصی كمیته ترویج و آموزش با حضور مدیران موسسه آموزش و ترویج كشاورزی

برگزاری نشست تخصصی کمیته ترویج و آموزش با حضور مدیران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی


یکی از برنامه‌های جنبی سی و چهارمین مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی، برگزاری 9 نشست تخصصی ترویج و آموزش، زراعت، باغبانی، دام و طیور، تشکل‌های بخش کشاورزی، خاک و آب، صنایع و بازرگانی، شیلات و منابع طبیعی، توسط کمیته ‏های فنی با هدف تعامل رودرروی مدیران ارشد وزارت متبوع و نمونه‌های ملی کشاورزی بخش‌های ذیربط، بود.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در همین راستا جلسه کمیته ترویج و آموزش از ساعت 15:30 روز سه شنبه 24 دی ماه سال جاری، در محل کتابخانه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با حضور رئیس، قائم‌مقام، معاون و برخی از مدیران کل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جمعی از  اعضای کمیته، به همراه 17 تن از نمونه‌های کمیته ترویج و آموزش، تشکیل شد.  توزیع سازمانی نمونه‌های شرکت‌کننده در این مراسم عبارت بود از، چهار نفر مربوط به رشته‌های دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، هفت نفر مربوط به دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه ترویج، سه نفر مربوط به دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی، یک نفر از سازمان امور  عشایر، یک نفر از صندوق بیمه کشاورزی و یک نفر از کمیته امداد امام خمینی(ره).

دکتر مویدی در نشست تخصصی آموزش و ترویج هدف از معرفی نمونه‌ها و تنوع انتخاب‌ها در هر زمینه را ایجاد انگیزه جدی بین بهره‌برداران توصیف کرد و گفت: اجازه ندهید هیچ مساله‌ای جلوی پیشرفت و انگیزه شما را بگیرد این اعتماد به نفس باید تقویت شود و شاهد شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی در عرصه باشیم.  

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی  با اشاره به اینکه، تعداد زیادی از شما با صداقت و تلاش و پشتکار از مراکز دهستان‌ها انتخاب شده‌اید، اظهار کرد: مراحل زیادی را طی کرده‌اید و توانسته‌اید به عنوان قهرمانان ملی بخش کشاورزی انتخاب شوید و امروز در حضور ریاست محترم جمهوری و جمع کثیری از مدیران ارشد کشور و مردم از شما تقدیر شد.

دکتر مویدی در پایان سخنان خود، از وزیر محترم جهادکشاورزی و کلیه معاونت‌ها، دفاتر، شرکت‌ها و تشکل‌ها، صندوق بیمه و سایر افرادی که در برگزاری این مراسم در کنار سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه آموزش و ترویج کشاورزی قرار گرفتند تقدیر و تشکر کرد.

 در ادامه نشست، دکتر کرمی دهکردی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی، ضمن خوشامدگویی و قدردانی از نخبگان حاضر در جلسه، به بیان برخی ابعاد فرآیند انتخاب نمونه‌های برتر بخش کشاورزی پرداخت و از آنان دعوت کرد تا به طرح دیدگاه‌ها، تجارب و خواسته‌های خود بپردازند.

 اهم موارد مطرح شده در این نشست توسط نمونه‌ها عبارتند از:

- تسهیلات بدون بهره یا کم‌بهره  به‌خصوص برای کارآفرینان و عدم اخذ وثیقه‌های سنگین برای اشتغال بانوان روستایی و عشایری

- نمونه‌های ملی بخش کشاورزی و منابع طبیعی پس از این مراسم رها نشوند و به نحو شایسته‌ای از آنان استفاده شود از جمله به‌عنوان مشاور در کنار مدیران و روسای استانی، همچنین در هر استان کانون و انجمنی باشد تا از نظریات و استدلال و تجربه نمونه‌ها برای بهره‌برداران استفاده شود.

- هر نمونه ملی می‌تواند به‌عنوان یک کارآفرین در عرصه فعالیت کند.

- در بدنه مراکز جهادکشاورزی، اعتقاد به اصول چهارگانه صداقت، احترام، مسؤولیت‌پذیری و تعامل(صامت) و همچنین مشوق‌ها و پاداش و عزت نفس بسیار مهم و اساسی است.

- در انتخاب نمونه‌های ملی سال‌های آینده از نظرات نمونه‌های ملی سال‌های گذشته استفاده شود.

- درخواست تجدید و ادامه یافتن طرح سربازان سازندگی در مراکز

- درخواست بازدید از مناطق محروم به‌صورت ویژه فعالیت‌های صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری

- اضافه کردن رشته صنایع تبدیلی خانگی برای بانوان

- درخواست اجباری کردن بیمه برای کشاورزان و محصولات کشاورزی

در پایان این مراسم،  لوح‌های تقدیر و هدایایی به رسم یادبود و قدردانی، از سوی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کمیته امداد، صندوق بیمه کشاورزی و سازمان عشایر به نمونه‌های کمیته ترویج و آموزش تعلق گرفت.


















گزارش تصویری

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0