شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ 
  • کد خبر : ۲۱۵۲۸
selectedimage
كارگاه آموزشی "استفاده از پسماندهای كشاورزی در تغذیه دام سبك" در استان اصفهان برگزار شد

كارگاه آموزشی "استفاده از پسماندهای كشاورزی در تغذیه دام سبك" در استان اصفهان برگزار شد

 

با برنامه‌ریزی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان و همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، کارگاه آموزشی باعنوان  "استفاده از پسماندهای کشاورزی در تغذیه دام سبک "  با حضور  60نفر از دامداران منطقه و با تدریس دکتر فضائلی، محقق مرکز تحقیقات علوم دامی، در سالن همایش مرکز جهاد کشاورزی کویرات شهرستان آران و بیدگل  استان اصفهان برگزار شد. اهم مطالب گفته شده در کارگاه به این شرح می‌باشد.

با توجه به اینکه بیش از 60 درصد هزینه پرورش دام، مربوط به بخش تامین خوراک می‌باشد، لذا اهمیت تولید خوراک دامی از محصولات کشاورزی با توجه به کمبود منابع کشاورزی از جمله زمین زراعی و منابع آب، دو چندان می‌شود. یکی از روش‌های مدیریتی نوین به منظور کاهش هزینه پرورش و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست استفاده از پسماندهای حاصل از کشاورزی در تغذیه دام و طیور است.

پسماندهای کشاورزی عمدتا از فرآورده‌های اولیه کشاورزی و صنایع فرآوری و تبدیلی منشا می‌گیرند. از طرفی دیگر استفاده بهینه از برخی پسماندهای کشاورزی در تغذیه دام و طیور به دلیل ارزش تغذیه‌ای بالایی که دارند باعث افزایش بهره‌وری و کاهش خسارات وارده به منابع کشاورزی و تبدیلی می شود. از جمله مهم‌ترین این ضایعات می‌توان به تفاله گوجه‌فرنگی، تفاله سیب، ضایعات پسته، تفاله انار، تفاله مرکبات، ضایعات نیشکر، آب پنیر و ضایعات خرما اشاره کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0