جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۸/۱۹ 
  • کد خبر : ۲۱۲۳۱
selectedimage
هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب كاسپین در استان گیلان برگزار شد

هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب كاسپین در استان گیلان برگزار شد

 

هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی 17 آبان ماه سال جاری در مجموعه ورزشی سیروس قایقران سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی از برگزاری هجدهمین دوره از جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین، با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی در مجموعه ورزش‌های ساحلی منطقه آزاد انزلی، با حضور  چهار استان گیلان، تهران،  قزوین و مازندران با ۷۶ راس اسب کاسپین خبر داد.

وی به این رویداد به عنوان فرصتی جهت معرفی توانایی‌ها و زیبایی اسب کاسپین که به عنوان یکی از نژادهای اصیل  جهانی است،  اشاره کرد.

مهندس منشی‌زاده افزود: جشنواره‌ها، یکی ارز روش‌های ترویجی است که به‌صورت همایش در مدتی معین و به‌صورت دوره‌ای در مکانی مشخص برای كشف استعدادها و ايجاد رقابت براي ارتقا كيفيت و معرفی آثار مخاطبان و شرکت کنندگان در سطح بین‌‌المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی یا  محلی برگزار می‌شود و  محتوای هر يک از جشنواره‌های مذکور می‌تواند موضوعی (با يک موضوع مشخص)، تخصصی (با هدف بررسی حرفه‌ای يک موضوع خاص) و يا عام باشد.

وی گفت: این جشنواره که با همکاری مشترک سازمان جهاد کشاورزی گیلان و معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و تعدادی از نهادها و ارگان‌های مرتبط اجرا شد با اهداف: پرورش اسب کاسپین به‌عنوان ذخیره  ژنتیکی ارزشمند در محیط‌های طبیعی به‌ویژه خاستگاه اصلی آن، استان گیلان  فراهم کردن زمینه اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و به روز کردن توان ژنتیکی در میادین مختلف – ایجاد اشتغال و افزایش درآمد دامداران از طریق پرورش اسب در جوامع محلی برشمرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0