جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 561
  • کد خبر : ۲۱۰۹۸
اهمیت توسعه‌ كسب و كارهای نوپا در اجرای سیاست كشاورزی قراردادی

اهمیت توسعه‌ كسب و كارهای نوپا در اجرای سیاست كشاورزی قراردادی

نشست مشترکی با حضور مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، دکتر شیرزاد معاون وزیر و رییس سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران، دکتر مختاری رییس مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مجری کسب و کارهای نوپا و مدیران تعدادی از استارت آپ‌های بخش کشاورزی روز یکشنبه 21 مهرماه سال جاری در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، در این نشست، وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه‌ کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) عامل مهمی در اجرای سیاست کشاورزی قراردادی است.

مهندس محمود حجتی در دیدار با مدیران تعدادی از استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی، مشکل اساسی پذیرش استارت‌آپ‌ها را مقاومت در مقابل تغییر اعلام کرد و افزود: توسعه‌  کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) عامل مهمی در اجرای سیاست کشاورزی قراردادی است.


  در ادامه دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: برای کمک به استارت آپ‌های بخش کشاورزی، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور می‌توانند فضاها و عرصه‌های خود را در اختیار استارت آپ‌های فعال در بخش کشاورزی قرار دهند.

مجری پروژه راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی با ارایه گزارشی از عملکرد پروژه در پانزده ماه اخیر، بیان داشت: یکی از عوامل حیاتی موفقیت کسب و کارهای نوپا در کشورهای در حال توسعه شبکه‌سازی است. حمیدرضا مختاری، شبکه‌ گسترده‌ ایجاد شده در کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی ایران در سال گذشته را فعالیتی بسیار مهم ارزیابی کرد. 

در بخش دیگری از این دیدار صمیمی، بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها ضمن معرفی کسب و کار خود، برنامه‌هایشان را برای آینده و حضور در بازارهای بین‌المللی تشریح کردند.

گفتنی است که استارت‌آپ «باسلام» در رویداد برگزار شده در نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر «جی‌تکس» دبی در میان ۷۵۰ استارت‌آپ برتر دنیا به جمع ۳۵ استارت آپ اول راه یافت. همچنین استارت‌آپ‌های «کشمون»، «بینج‌بار» و «انرژاین» توسط تیمی بین‌المللی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی «اگریتکنیکا» انتخاب شدند.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0