شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 585
  • کد خبر : ۲۰۵۸۲
با مشاركت زنان روستایی و عشایری می‌توان نهضت تولید و مصرف محصولات استاندارد و گواهی شده را در كشور ایجاد كرد

با مشارکت زنان روستایی و عشایری می‌توان نهضت تولید و مصرف محصولات استاندارد و گواهی شده را در کشور ایجاد کرد

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در سفر به استان آذربایجان شرقی، مشارکت زنان روستایی و عشایری را در نهضت تولید و مصرف محصولات استاندارد و گواهی‌ شده در کشور بسیار مهم دانست. 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، فروغ‌السادات بنی‌هاشم پس از بازدید از طرح‌های اشتغال زنان روستایی، محصولات گواهی شده و افتتاح تعدادی از صندوق‌های خرد زنان استان آذربایجان شرقی، در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال گذشته حدود پنج هزار نفر را تحت پوشش آموزش محصول سالم و گواهی شده قرار داد و طی این آموزش‌ها ۴۲ محصول در سطح کشور موفق به دریافت استاندارد تشویقی شدند. وی ادامه داد: در سال جاری براساس تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش آموزش قرار گیرند و ۱۰۰ محصول بتواند گواهی استاندارد دریافت کند علاوه بر این بسیاری از زنان روستایی و عشایری در سطوح کوچک و برای مصرف خانوار اقدام به ایجاد باغچه‌های سلامت کرده‌اند.

بنی‌هاشم با بیان این که بازاریابی محصولات گواهی شده و سالم از موضوعات و مشکلات این حوزه است، تاکید کرد: با مشارکت زنان روستایی و عشایری می‌توان نهضت تولید و مصرف محصولات استاندارد و گواهی شده را در کشور ایجاد کرد و از بسیاری از هزینه‌های جانبی بهداشت و درمان جلوگیری کرد.

مهندس بنی‌هاشم در ادامه سخنان خود با بیان این که طرح ارتقای سطوح مدیریتی زنان از سال ۹۶ آغاز شده است و تکلیف قانونی است تا پایان برنامه ششم توسعه، نسبت زنان مدیر در کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه گسترده‌ای در خصوص تربیت مدیران آینده دارد که در این طرح، شایسته‌سالاری و نگاه مساوی حاکم بوده و نگاه جنسیتی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: میزان رضایتمندی بالا از عملکرد مدیران زن در سطح وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌‌های جهادکشاورزی استان‌ها بر عزم مدیران عالی رتبه وزارت جهادکشاورزی جهت انتصاب زنان در سطوح مدیریت‌ افزوده است.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان این که در انتصاب مدیران سازمان نگاه جنسیتی نداریم، گفت: از افراد مختلف فارغ از نگاه جنسیتی و این که آیا توان اداره یک مجموعه و مدیریت را دارد یا نه استفاده می‌کنیم.

مهندس اکبر فتحی با بیان این که چند تن از روسای مراکز جهادکشاورزی در سطح استان آذربایجان شرقی از بانوان انتخاب شده‌اند، افزود: در سطح مدیران سازمان نیز از بانوان توانمند در پست‌های مختلف منصوب شده اند که این روند ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که در خصوص فروش محصولات گواهی شده در وضعیت فعلی نیازی به هلدینگ نداریم، تصریح کرد: جامعه هم اکنون محصولات سالم را مطالبه می‌کند و شهرداری‌ها نیز آمادگی دارند برای عرضه محصولات سالم سازمان‌های جهادکشاورزی را یاری کرده و مکان مناسب برای عرضه این محصولات را در اختیار تولید کنندگان قرار دهند.





امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0