شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 817
  • کد خبر : ۲۰۵۶۳
اولین جلسه هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادكشاورزی در موسسه آموزش و ترویج كشاورزی برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهادکشاورزی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، جمعی از مدیران کل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مدیران کل و نماینده های معاونت های اجرایی وزارت متبوع و قائم مقام و مدیران کل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی روز دوشنبه هفدهم تیرماه در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در ابتدا این جلسه، دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تفاهم نامه وزیر جهادکشاورزی با رییس سازمان صدا و سیما مبنی بر اهمیت رسانه ملی به عنوان ابزاری برای ظرفیت‌های مغفول مانده بخش کشاورزی کشور، اظهار داشت: در تمام کشورهای تولیدکننده شبکه اختصاصی برای برنامه‌های کشاورزی وجود دارد و در کشور ما این خلاء احساس می‌شود.

معاون وزیر با اشاره به راه اندازی استودیو کشاورز با تجهیزات پیشرفته در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شورای برنامه‌ریزی در ذیل شورای سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی دیده شده که نیاز است هسته‌های محتوایی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی ظرفیت‌های صدا و سیما، شبکه آموزش را به عنوان پایگاه وزارت جهادکشاورزی معرفی کرد و افزود: برنامه‌های تلویزیونی بخش کشاورزی با ساختارهای مختلف در سایر شبکه‌ها به ویژه در شبکه یک سیما از جمله برنامه‌های قهرمانان تولید، ترکیبی، استیج محور، تولیدی بزرگ، مسابقه رویش و غیره آماده تولید هستند. برای مثال برنامه قهرمانان تولید در چهل قسمت تهیه و روی آنتن می‌رود که ساخت این برنامه ها نیازمند برنامه‌ریزی و تولید محتوا و خوراک مناسب از تمام بخش‌های وزارت متبوع می‌باشد تا بخش کشاورزی در صدا و سیما پررنگ شود.

دکتر خاوازی همچنین ادامه داد: در برنامه‌های سایر شبکه‌ها، به تجربه‌های موفق کسب و کار به خصوص قسمت‌هایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند پرداخته شود. همچنین در برنامه‌های ویژه پر مخاطب مسایل تنظیم بازار و بخش‌هایی که با مردم ارتباط مستقیم دارند گنجانده شود. وی همچنین به استفاده از ظرفیت شبکه خبر و اخبار شبکه یک سیما نیز تاکید کرد.

مهندس محققی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در ادامه جلسه، اظهار داشت: فرصت ویژه‌ای پیش آمده تا در راستای اهداف وزارت جهادکشاورزی قدم‌های مثبتی در برنامه سازی برای بخش کشاورزی در صدا و سیما برداریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در ادامه سخنان خود، بخشی از هدف گذاری هسته های محتوایی تولید برنامه های رادیو و تلویزیون را تولید خبر و پیگیری برای معرفی دستاوردهای مهم، همچنین استفاده از ظرفیت کارشناسان و صاحب نظران علاوه بر مدیران بخش کشاورزی در تریبون رسانه ملی بیان کرد.

مهندس محققی همچنین به طرح های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در تولید محتواها تاکید کرد و خواستار تعامل بیشتر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی با  آموزش و ترویج  شد.

گفتنی است در پایان این جلسه، با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مهندس اسحاقی مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی، یازده کارگروه زراعت، باغبانی، آب و خاک، دام و دامپزشکی، شیلات و آبزیان، عشایر، تشکل‌ها و زنان روستایی، صنایع بازرگانی، حفظ نباتات و سلامت غذا و محیط زیست، سرمایه گذاری، کسب و کار، تحقیقات، آموزش و ترویج و کارگروه جنگل، مرتع و آبخیزداری برگزار شد.

در این کارگروهها، رییس هر هسته مشخص شد و پیشنهاد معرفی افراد جدید، زمان بندی برگزاری جلسه‌ها و اولویت‌های موضوعی برای ساخت برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0