جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 448
  • کد خبر : ۲۰۵۰۳
رشد 2 برابری میزان تولیدات كشاورزی در نتیجه توجه به امر آموزش و ترویج قابل پیش بینی است

رشد 2 برابری میزان تولیدات کشاورزی در نتیجه توجه به امر آموزش و ترویج قابل پیش بینی است

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ارائه گزارش عملکرد سال 97 و برنامه های سال 98 موسسه در جلسه شورای معاونان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  گفت: رشد 2 برابری میزان تولیدات کشاورزی در نتیجه توجه به امر آموزش و ترویج قابل پیش بینی است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، نشست ارائه گزارش عملکرد سال 97 معاونت آموزش و ترویج، با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان، دکتر علی اکبر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکترکامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری، دکتر علی اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان و مدیران دفاتر ستادی این معاونت، یکشنبه 2 تیرماه در سالن اندیشه برگزارشد.  

دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان با اشاره به دیدگاه وزیر جهادکشاورزی در بیان اهمیت جایگاه آموزش و ترویج در کشاورزی، رشد 2 برابری میزان تولیدات کشاورزی را در نتیجه توجه به امر آموزش و ترویج قابل پیش بینی دانست و بر لزوم توجه به این دو مقوله در افزایش بهره‌وری تاکید کرد. 

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در سال گذشته، راهبردهای پنج گانه این معاونت را در موضوعاتی همچون افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای بهره برداری، مدیریت دانش و تولید رسانه‌های آموزشی و ترویجی، توانمندسازی اشتغال محور زنان و جوانان روستایی و عشایری، ساماندهی مراکز جهادکشاورزی و شبکه ترویج، آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی بخش کشاورزی برشمرد.  

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به توفیقات حاصل شده این موسسه در استقرار نظام نوین ترویج، گزارشی از عملکرد در حوزه آموزش بهره برداران و اجرای پایلوت دانش کشاورزی ارائه داد. وی با اعلام این مطلب که در سال گذشته 440 عنوان دستورالعمل ترویجی تدوین شده است، از اجرای 1378 طرح کلان ترویجی پسته برای 13 استان پسته خیز کشور خبر داد. وی با اشاره به راه اندازی 1904 سایت الگویی در ذیل عملکرد سال 97 ، تعداد واحدهای تابعی کانون‌های یادگیری را بالغ بر 5801 مورد برشمرد. وی هم چنین گزارشی از تعداد برنامه‌های روز مزرعه و برگزاری هفته انتقال یافته ارائه داد. 

دکتر مویدی پایش هوشمند پهنه‌های تولیدی را در تهیه نقشه‌های تولیدی تحت مراکز جهادکشاورزی موثر دانست و بر ضرورت توسعه برنامه ها و اجرای آن در سال جاری تاکید کرد. ایجاد و راه اندازی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی ملی با رویکرد مشارکتی، توسعه پروژه های اشتغالزا و ارائه آموزش های بازاریابی و فروش از جمله برنامه‌های مورد اشاره در سخنان معاون آموزش و ترویج سازمان بود

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تشکر از ارائه گزارش عملکرد معاون آموزش و ترویج ، وظایف این معاونت را در چارچوب نظام نوین ترویج حائز اهمیت دانست و بر ضرورت بکارگیری ایده های نو در راستای تحقق کامل اهداف این طرح تاکید کرد. 

وی با اشاره به ضرورت استقرار رویکرد مساله محوری در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، خاطر نشان ساخت نظام نوین ترویج باید با انرژی مضاعفی به مسیر خود ادامه دهد و در این راستا لازم است از هم‌افزایی ایجاد شده از سوی رؤسای سازمان‌های جهادکشاورزی استان ها استفاده شود

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، نقش پژوهشگر مروجان ارشد را در حکم حلقه اتصال دهنده بین انتقال دانش و بخش اجرا مهم خواند و بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای تقویت نقش آفرینی آنان در نظام نوین ترویج تاکید کرد. دکتر خاوازی هم چنین با اشاره به اهمیت تولید محتوا در تالار دانش و فنون ترویج، ساماندهی جشنواره ها و تدوین پروتکل برای آن را خواستار شد. 

دکتر خاوازی در بخش دیگری از سخنان خود، فرآیند انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی را نیازمند بازنگری در روش ها دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای آموزش کشاورزان آینده تاکید کرد.  وی در این راستا خواستار راه اندازی دبیرخانه ویژه و شکل گیری کارگروه های مرتبط در معاونت آموزش و ترویج شد. وی همچنین برگزاری روز مزرعه را با استقبال فراوان کشاورزان و بخش خصوصی همراه دانست و ابراز امیدواری کرد با تدوین پروتکل ویژه برای روز مزرعه و برگزاری آن به شکل تکامل یافته بتوان در راستای تحقق شعار سازمانی پاسخگو به نیاز کشاورزان بیش از پیش گام برداشت.

در ادامه این نشست، مهندس بنی هاشم مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، دکتر نساجی معاون آموزشی موسسه، مهندس طهماسبی مدیر کل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی و مهندس شریفی مدیر طرح و برنامه و بودجه هر یک به ارائه گزارش عملکرد در زیربخش های خود پرداختند. 

دکتر زند مشاور عالی سازمان و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر بازرگان معاون پژوهش و فناوری درباره محورهای گزارش عملکرد موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر آزادی دستیار رئیس سازمان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و پیرامون موضوعات مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0