شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 284
  • کد خبر : ۲۱۷۸۱
دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
تشكیل كارگروه ملی ترویج پیشگیری از شیوع ویروس كرونا (كووید 19) در جامعه روستایی و عشایری كشور در موسسه آموزش و ترویج كشاورزی

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی بیان نمود که از دی ماه سال 1398، دنیا با یک بحران مهمی به نام شیوع بیماری ویروسی جدید کرونا (کووید 19) مواجه شده است. این ویروس نیز در کشور ما شیوع پیدا کرده و موجب ابتلای جمعیت کثیری از مردم و مرگ تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.

دکتر اسماعیل کرمی دهکردی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، همه ما مسئول هستیم. نه تنها پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشت و مسئولان مرتبط، بلکه دیگر مردم باید مشارکت فعال داشته باشند. کارشناسان و مروجان کشاورزی، کشاورزان، زنان، کودکان و جوانان روستایی و عشایری نیز باید به نوبه خود در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

دکتر کرمی دهکردی، اشاره داشتند که دانشمندان و پزشکان، هر روز ابعاد جدیدی از ویژگی های این ویروس را شناسایی می کنند و دانش ما هر روز نسبت به روزهای قبل بیشتر می شود. در این راستا، موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، کارگروهی تحت عنوان «کارگروه ملی ترویج پیشگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در جامعه روستایی و عشایری کشور» جهت هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های مرتبط، راهبری و تهیه دستورالعمل های لازم، تهیه محتوا، اطلاع رسانی و هدایت کارشناسان و مروجان کشاورزی، و ارائه توصیه های ترویجی موثق به کشاورزان، جوامع روستایی و عشایری و آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان رشته‌های کشاورزی در مورد پیشگیری از ابتلا به این بیماری تشکیل شده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0