شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۹/۱۳ 
مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان اصفهان خبر داد:
برگزاری جشنواره بز مهابادی در شهرستان اردستان- استان اصفهان

اولين جشنواره بز مهابادی اردستان با حضور مسئولین کشوری و استانی و بهره برداران در محل سالن ورزشی شهيد غلامی شهر مهاباد شهرستان اردستان برگزار گردید.

اولين جشنواره بز مهابادي با اهداف: معرفي بز مهابادي اردستان و جلوگيري از آميخته گري كنترل نشده، ثبت بزمهابادي در فهرست ميراث ناملموس كشور، انتخاب و معرفي بزهاي برتر و تقدير از دامداران، پويايي در مسير ارتقاء سطح دانش ، بينش و مهارت دامداران، معرفي محصولات كشاورزي و لبني بخش مهاباد و آشنایی سرمایه‌گذاران با این نوع فعالیت ،روز چهارشنبه مورخ 6/9/98در شهر مهاباد شهرستان اردستان برگزار گردید. آقای مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کردن نژاد برتر بز مهابادی است که جز نژادهای برتر شناخته می‌شود و ارزشمند است که در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی روی آن سرمایه‌گذاری شود.

مهندس مرادمند اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم در زمینه سازگاری با کم‌آبی فعالیت کنیم، خوشبختانه در زمینه تولید شیر در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و جایگاه نخست تولید شیر کشور با تولید بیش از یک میلیون و 370 هزار تن شیر متعلق به استان اصفهان است. وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کم‌آبی و اقلیم خشک و نیمه خشک، برنامه آینده جهاد کشاورزی توسعه دام‌های سبک است، اظهار کرد: با این اقدام، می‌توانیم تولید شیر در دام‌های سبک را گسترش دهیم و هم تولید گوشت قرمز را داشته باشیم، لذا نژادهای محلی سازگار با کم‌آبی و مناسب برای اقلیم‌های خشک و نیمه خشک که بز مهابادی یک نمونه شاخص از آن است و به ‌عنوان گونه مرتعی می‌تواند از مراتع فقیر حاشیه کویر استفاده کند مورد توجه قرار گرفته‌اند و در این جشنواره معرفی می‌شوند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: اصفهان به‌عنوان استانی صنعتی و گردشگری شناخته می‌شود اما باید توجه داشت که ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی بسیار زیاد است، استان اصفهان با دارا بودن 470 هزار رأس دام سنگین، 37 میلیون قطعه مرغ گوشتی و 12 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، ظرفیت‌های زیادی در زمینه دام و طیور داراست.

وی تصریح کرد: اصفهان با تولید سالانه 10 هزار تن گوشت بوقلمون جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و در تولید سایر محصولات کشاورزی نیز جایگاه‌های برتر کشور را در اختیار دارد. زنجیره تولید در زمینه شیر و تخم‌مرغ در استان راه‌اندازی شده و در زمینه گوشت قرمز نیز به دنبال راه‌اندازی زنجیره هستیم.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0